Museïtzem a distància!

Fase 2. Fem una exposició?

Objectius

• Introduir a l’alumnat en el llenguatge museogràfic i treballar a partir del model Planeta vida.
  • Conèixer l’exposició Planeta Vida: guió i recursos.
  • Reflexionar entorn les eines d’aprenentatge que ens ofereix el museu

• Concepte de l’alumnat sobre les eines d’aprenentatge en un museu
  • Introducció al Llenguatge museogràfic (Guió d’una exposició i recursos museogràfics)
  • Reflexió i debat entorn al Llenguatge museogràfic.

Proposta de dinàmica: Fent Planeta Vida

1. Es proposa al grup la visualització del vídeo relat sobre les connexions i com aprenem en un Museu. A partir de la pregunta “Com aprenem en un Museu?” es planteja al grup la dinàmica d’exploració d’idees prèvies (EIP) següent.
    1. Mireu el vídeo-relat: Connexions per aprendre?
  2. EIP: S’organitza el grup classe en grups de treball. Es faciliten les imatges de peces de la col·lecció de l’exposició Planeta vida i la fitxa de treball. Es planteja que en grups de treball reflexionin sobre com crearien una exposició a partir de la selecció d’imatges de peces de Planeta vida.
    1. 20_F2_EIP_FitxaTreball
    2. 20_F2_EIP_Peces
    3. 20_F2_Fem una exposicio_preguntes suggeridores
  3. Després d’aquest espai de reflexió es comparteixen les idees de cada grup de treball amb tot el grup classe. En acabar es proposa la dinàmica d’introducció de continguts per conèixer com es va fer la exposició Planeta vida.
  4. IC: Es proposa la visualització del vídeo sobre l’exposició Planeta vida amb l’entrevista a L’Anna Omedes, directora del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, per conèixer un model d’exposició: Planeta vida al MCNB.
    1. Mireu el Vídeo:  Descobrim Planeta vida
  5. EC: Després de la visualització del vídeo es realitza una trobada telemàtica amb les educadores del MCNB. Prèviament a aquesta trobada el grup pot fer arribar preguntes al equip educatiu per tal de resoldre-les en aquesta trobada o per correu electrònic.

Recursos addicionals

Si voleu seguir investigant sobre el plantejament museogràfic de l’exposició Planeta vida, podeu explorar-la a través de la visita virtual i llegir més sobre els recursos museogràfics en el següent enllaç: