La presència d’Edunat en diversos esdeveniments educatius

7 de gener de 2019

Durant el darrer trimestre de 2018, el Departament d’Educació del Museu de Ciències Naturals de Barcelona ha estat present en diverses jornades formatives i de divulgació que ens han permès compartir experiències amb altres professionals i institucions.

Amb el lema ‘Teixint aliances per avançar en l’educació ambiental’, el 16 i 17 de novembre, es presentava la primera edició del Congrés Nacional d’Educació Ambiental (CNEA). Des del Museu vam participar-hi compartint el projecte ‘Connectem amb…’, en el marc de l’espai ‘Experiències educatives’. Durant la presentació vam destacar-ne les aliances que el projecte ha creat i consolidat a nivell de territori i que ens ha permès connectar amb centres i institucions educatives, així com amb el barri que acull el Museu. A partir de la nostra participació en el CNEA hem establert una nova aliança i, de cara a 2019, el ‘Connectem amb…’ compta amb la col·laboració del Centre de Recursos Pedagògics de Sant Adrià de Besòs i la participació d’una escola del municipi veí.

D’altra banda, els passats 23 i 24 de novembre vam estar presents al Simposi d’Aprenentatge Globalitzat i per Projectes, organitzat per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Es tracta d’un espai adreçat a professionals de la didàctica i docents en actiu de tots els nivells educatius que té per objectiu compartir bones pràctiques per afavorir l’aprenentatge de l’alumnat en les aules. El Simposi comptava amb un espai d’exposició de pòsters d’experiències vinculades a l’aprenentatge globalitzat i per projectes, on des del Museu vam presentar “Ampliem els límits? El model didàctic del Museu de Ciències Naturals de Barcelona”. Durant la presentació de pòsters, vam poder explicar a docents i visitants com creiem que podem afavorir l’aprenentatge significatiu i quins són els aspectes més rellevants que defineixen el model didàctic del Museu. En aquest enllaç podeu obtenir més informació sobre aquesta activitat, i en aquest altre consultar el pòster presentat.

Esperem seguir compartint més experiències aquest 2019.