El Museu Ambulant al CFA Tramuntana

Una exposició competencial
2 d'agost de 2021

El CFA Tramuntana, del Centre Penitenciari de Puig de les Basses a Figueres, ha pogut utilitzar els materials en préstec del Museu Ambulant cedits pel Departament d’Educació i Activitats del Museu de Ciències Naturals de Barcelona per a la realització d’un Museu en el seu centre educatiu.

El centre ha preparat un espai on han exposat models de construccions utilitzades pels animals i imatges dels animals constructors. Aquests materials provinents de la Maleta de “Construccions i Constructors” han ajudat a treballar la idea de les construccions i la comparació de l’arquitectura animal amb la humana.

També han mostrat una part dels materials del Bagul pedagògic a través del qual han posat en relleu una petita part de la diversitat d’invertebrats artròpodes, invertebrats no artròpodes i també de vertebrats, a partir de mostres reals i naturalitzades que els ha permès treballar la classificació dels animals.

L’exposició ha estat visitada per persones dels diversos mòduls residencials i nivells educatius del centre, així com diversos professionals del Centre Penitenciari mantenint els torns i seguint les mesures Covid establertes pel propi centre.

Els docents han valorat positivament les darreres millores que hem realitzat a la col·lecció d’artròpodes, que ara es troben més protegides dins d’una resina. A més, tal i com remarquen els i les docents, d’aquesta manera es poden observar millor. Consideren que l’activitat ha estat enriquidora i profitosa i els ha servit per treballar competencialment tot potenciant l’observació, treballar l’arquitectura, l’art i la classificació del regne animal.

En aquest vídeo del propi CFA podreu veure l’exposició resultant, que inclou els materials naturals, naturalitzats i també imatges que han utilitzat del Museu Ambulant. L’alumnat i l’equip docent ha aportat rètols i altra informació complementària de pròpia creació que han considerat necessàries segons el seu propi criteri i que els ha permès fer un ús dels materials de manera flexible i adequar-lo als seus objectius didàctics.

Des de l’equip educatiu estem contentes i agraïm poder rebre aquest fantàstic retorn, ja que ens permet veure els resultats del préstec i alhora compartir l’experiència amb altres docents interessades, que de ben segur podran utiltizar aquesta experiència en propers cursos.