El Museïtzem Ambulant

Nova proposta educativa que amplia l’oferta didàctica del projecte inclusiu del Museu Ambulant.
30 d'abril de 2021

Una nova proposta que permet conèixer el funcionament dels museus i crear, al seu propi centre, una exposició basada en el material en préstec del Museu Ambulant.

El Museu Ambulant, s’emmarca dins d’un dels projectes d’inclusió que des de fa anys es cedeix en préstec als Centres de formació d’adults dels Centres Penitenciaris i als centres de menors amb la intenció de fer-los arribar una part del patrimoni del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB).

El Museu Ambulant és un museu portàtil que reprodueix una petita part del contingut del MCNB, amb peces reals i material complementari pertanyent a les col·leccions de Zoologia del Museu. Aquests materials s’acompanyen de propostes didàctiques completes i diverses que permeten desenvolupar activitats de forma autònoma als seus centres.

Ara, hem creat una nova opció educativa inspirada en la proposta del Museïtzem a distància, que de manera anàloga, ha estat un projecte que s’ha realitzat en col·laboració amb instituts de secundària. Aquesta, comparteix alguns dels objectius bàsics, entre ells cal destacar la voluntat de donar a conèixer la institució museu, els seus departaments, les seves tasques i funcions, emprant el MCNB com a model.

En aquesta nova proposta, es pretén poder crear unes situacions d’aprenentatge noves, a través de les quals es potenciï l’observació, l’interès i les reflexions entorn de les ciències naturals a més del coneixement del funcionament dels museus i el seu valor social, divulgatiu i educatiu per a la societat.

Des del Departament d’Educació i Activitats esperem que aquesta proposta innovadora sigui ben rebuda per als seus usuaris, que la puguin provar i gaudir, i ajudi a treballar tant continguts específics de les ciències a partir de l’ús directe dels materials naturals a més potenciar les relacions i competències comunicatives socials i lingüístiques de l’alumnat.

Cliqueu en aquest enllaç si voleu conèixer més detingudament el Museïtzem ambulant.