EDUNAT


 

Visita lliure al Terrat Viu

Visita lliure al nou espai del Museu del Parc del Fòrum: la coberta verda de més de 7.000 metres quadrats de superfície.

Us presentem el nou espai verd del Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Amb 7.100m², està situat a la coberta de la seu del Parc del Fòrum. Consta de tres prats i tres llacunes silvestres adaptades al clima mediterrani. Una coberta que anirà canviant d’aspecte al llarg de l’any i que us convidem a visitar!

Com és el Terrat Viu del Museu?

Les característiques i situació dels edificis condicionen els tipus de plantes de les cobertes verdes. El Terrat té una limitació de pes, el mar és a prop i sovint hi bufa el vent. Per no sobrepassar el pes establert, s’han triat plantes herbàcies que necessiten poc gruix de terra, evitant arbres o vegetació pesant.

El Terrat Viu utilitza terres que retenen les aigües de pluja una mica més del que és habitual, permetent així la utilització de plantes mediterrànies. A més hi tenim instal·lats sistemes automàtics d’informació que ens diuen en tot moment la temperatura, l’estat d’hidratació i la quantitat de sals que hi ha al sòl.

El Terrat Viu té flora adaptada a les condicions ambientals de la Mediterrània i en concret de Barcelona i a la proximitat del mar.

Què hi ha al Terrat Viu?

Prats mediterranis de plantes anuals, que sobreviuen a la calor de l’estiu  en forma de llavors quan la planta s’asseca  o de bulbs sota terra, esperant millors condicions per tornar a brotar. Són plantes adaptades a la proximitat del mar.

Basses d’aigua dolça, amb vegetació autòctona. A les basses hi viuen molts animals microscòpics  que s’alimenten de les algues del plàncton  i que són l’aliment d’altres animals més grossos.  Les basses mostren així ambients d’aigua dolça, rics en vida.

És un terrat experimental on es podrà investigar i fer recerca  sobre cobertes verdes.

Es fa un seguiment de les plantes i dels animals  per conèixer quines espècies són les més adients  per a les cobertes verdes de Barcelona.

Més informació del Terrat viu.

Si veniu a fer una visita lliure…. us recomanem assistir a les sessions de docents per tal de preparar-vos la visita:  dimarts 14 d’octubre de 2025 a les 18 h – Formulari d’inscripció

Fer una reserva


Tancar

Cal fer la reserva amb antelació enviant el formulari de sol·licitud de visita.

També podeu trucar al 932 562 220 o enviar un correu electrònic a activmuseuciencies@bcn.cat

Pots consultar la nostra “Política de protecció de dades” a les Notes legals del nostre web.

Dades de contacte

Quan vols realitzar l'activitat?

L’ompliment d’aquest formulari en cap cas indica que s’ha realitzat la reserva en ferm. El Servei d’informació i Reserves es posarà en contacte amb vosaltres per fer confirmar la reservar i tramitar el pagament.

També et pot interessar

Veure totes les activitats

Cerca ampliada

Per centres

Jardí Botànic
Museu - Parc del Fòrum
Centre Martorell d'Exposicions

Per activitats

Activitat dinamitzada
Projecte singular
Visita lliure

Per nivell educatiu

ED. Infantil - I2
ED. Infantil - I3
ED. Infantil - I4
ED. Infantil - I5
1r de Primària
2n de Primària
3r de Primària
4t de Primària
5è de Primària
6è de Primària
1r Eso
2n Eso
3r Eso
4t Eso
Batxillerat
Cicles Formatius
CFA
Universitaris
Docents i col•lectius interessats en didàctica
Casals d'estiu