Seducció vegetal?
Les plantes poden ser seductores? Quines estratègies de seducció tenen? A qui pretenen seduir?
Descripció:
Partint de la metàfora dels anuncis de publicitat i intentant determinar a qui pretenen seduir, amb quin producte i estratègia, ens centrarem en la seducció en el món vegetal. Observarem les estratègies de seducció de les plantes en la pol·linització a diferents àrees del Jardí Botànic de Barcelona. L’activitat parteix de coneixements que l’alumnat ja té sobre la pol·linització i s’aniran enriquint amb el treball en equip amb la descoberta i observació de la col·lecció del Jardí Botànic.
Objectius:
- Entendre els mecanismes de pol·linització.
- Descobrir les relacions ecològiques existents entre plantes i animals.
- Aplicar el mètode científic per resoldre una problemàtica ambiental.
- Promoure la relació i el respecte entre companys mitjançant l’intercanvi d’opinions.
Continguts:
- Mecanismes de pol·linització.
- Animals vectors de la fecundació de les plantes.
- Fenologia de les plantes mediterrànies.
Competències:
- Observar l’entorn, la formulació d’hipòtesis i la possibilitat de contrastar-les amb els altres, aconseguint un aprenentatge conscient.
- Apropar-se a la naturalesa de la ciència i investigar com es construeix el coneixement científic.
- Ajudar a la creació del debat entre l’alumnat per tal de trobar resposta a les seves inquietuds sobre els temes tractats.
Observacions:
L’activitat es desenvolupa a l’aire lliure, cal tenir en compte l’època de l’any que es reserva l’activitat per a venir amb l’equipament adequat.
En algunes dinàmiques de l’activitat el grup classe es divideix en quatre grups de treball que treballen de forma autònoma en diversos punts del Jardí.
Recordeu que les activitats dinamitzades per l’equip educatiu no comporten la visita de tot l’espai del Museu del parc del Fòrum ni del Jardí Botànic. Podeu visitar-lo lliurement i gratuïtament el mateix dia abans o després de l’activitat. Sol·liciteu-ho en el moment de fer la reserva.
A més, podeu complementar la visita al JBB amb el Quadern “De flor en flor”. Es tracta d’una proposta autoguiada que convida a imaginar una flor amb totes les seves característiques (color, forma i olor) i relacionar-la amb els seus possibles pol·linitzadors. Podeu descarregar el Quadern en aquest enllaç. Si el voleu imprimir us recomanem que ho feu en paper DINA3 a doble cara, i doblegar-lo en forma de quadern mida A5. També el podeu demanar el mateix dia de la visita al personal de sala.
Referent a l’horari de l’activitat: Les activitats didàctiques del MCNB estan dissenyades i realitzades per l’equip educatiu segons criteris pedagògics, per fomentar la participació activa, i l’aprenentatge significatiu individual i col·lectiu. Cada activitat pren sentit com a experiència educativa quan es disposa del temps necessari per dur-la a temps amb qualitat. Si, per motius aliens al MCNB, l’horari d’arribada o marxa del grup obligués a escurçar la durada de l’activitat en més d’un terç, l’equip educatiu es reserva el dret a anul·lar-la sense dret a retorn del pagament.
Referent al procés de reserva i pagament: Un cop feta la reserva, cal efectuar el pagament en un termini màxim de 15 dies. En cas contrari, la reserva quedarà anul·lada.
Per Informació i Reserves:
Cal trucar al telèfon 93.256.22.20 de dilluns a divendres de 9 a 13 h o posar-vos en contacte per e-mail al correu: activmuseuciencies@bcn.cat
Novetat!
El Jardí Botànic de Barcelona està situat molt a prop del Castell de Montjuïc. Si ho desitgeu, podeu completar la vostra sortida i sol·licitar una visita lliure al Castell a través de la seva pàgina web.
Fer una reserva