Plantes: juguem a connectar?
Descripció:
Com una peça d’un joc de construcció pot fer trontollar tota l’estructura? I les plantes, com són les seves peces? Per què tenen fulles, arrels, tija? Com creixen? Quin camí segueixen l’aigua i els nutrients? Per què necessiten l’aire i la llum del sol?
Les plantes són entitats dinàmiques, exposades a variables i en constant canvi. Com les peces de construcció, si una part de la planta varia això afecta a tota la planta. Tot investigant les connexions, descobrirem com són les plantes com una entitat i com estan connectades amb l’entorn.
“Plantes: juguem a connectar? ” és una activitat adreçada a grups de cicle inicial de primària on a través de l’observació i la reflexió del material natural de diverses plantes podrem conèixer i construir com connecten les plantes amb l’aigua, la terra, l’aire i la llum del sol.
Objectius:
- Identificar les diferents estructures d’una planta i les seves funcions treballant directament amb la col·lecció del JBB.
- Reconèixer les plantes com a éssers vius.
- Entendre les connexions entre les parts de la planta.
- Comprendre les relacions entre la planta i alguns elements de l’entorn.
Continguts:
- La planta com a ésser viu.
- Principals estructures d’una planta (arrel, tija i fulla), les seves funcions i connexions entre elles.
- La funció de nutrició en les plantes: flux de nutrients i aigua, i la seva transformació (fotosíntesi).
- La funció de relació en les plantes amb el medi extern: transpiració, fotosíntesi, absorció d’aigua i nutrients i intercanvi de gasos.
Competències:
- Contrastar els mateixos models amb l’observació de la col·lecció del Jardí i experimentant amb diferents materials.
- Representació a través de diferents llenguatges per expressar idees.
- Participar activament en el treball en grup.
- Argumentació de les mateixes opinions i contrast amb les dels altres.
Observacions:
L’activitat es desenvolupa a l’aire lliure, cal tenir en compte l’època de l’any que es reserva l’activitat per a venir amb l’equipament adequat.
En algunes dinàmiques de l’activitat el grup classe es divideix en dos grups que treballen per separat, cada un amb una educadora. Alhora, cada un dels dos grups, es divideix en 2 petits grups de treball cooperatiu.
Recordeu que les activitats dinamitzades per l’equip educatiu no comporten la visita de tot l’espai del Museu de Ciències Naturals de Barcelona – Parc del Fòrum ni del Jardí Botànic. Podeu visitar-lo lliurement i gratuïtament el mateix dia abans o després de l’activitat. Sol·liciteu-ho en el moment de fer la reserva.
Referent a l’horari de l’activitat: Les activitats didàctiques del MCNB estan dissenyades i realitzades per l’equip educatiu segons criteris pedagògics, per fomentar la participació activa, i l’aprenentatge significatiu individual i col·lectiu. Cada activitat pren sentit com a experiència educativa quan es disposa del temps necessari per dur-la a temps amb qualitat. Si, per motius aliens al MCNB, l’horari d’arribada o marxa del grup obligués a escurçar la durada de l’activitat en més d’un terç, l’equip educatiu es reserva el dret a anul·lar-la sense dret a retorn del pagament.
Referent al procés de reserva i pagament: Un cop feta la reserva, cal efectuar el pagament en un termini màxim de 15 dies. En cas contrari, la reserva quedarà anul·lada.
Per Informació i Reserves:
Cal trucar al telèfon 93.256.22.20 de dilluns a divendres de 9 a 13 h o posar-vos en contacte per e-mail al correu: activmuseuciencies@bcn.cat
Novetat!
El Jardí Botànic de Barcelona està situat molt a prop del Castell de Montjuïc. Si ho desitgeu, podeu completar la vostra sortida i sol·licitar una visita lliure al Castell a través de la seva pàgina web.
Fer una reserva