I després de la foscor?

Com s'ha format la Terra d'avui?

Per poder respondre a aquesta pregunta, ens fixarem en la primera part de l’exposició permanent  del Museu, des dels inicis de l’Univers i del Planeta Terra, passant per les diferents etapes geològiques, fins a arribar a l’actualitat. Ens centrarem  tant en aspectes geològics com en biològics i coneixerem els principals canvis que s’han donat al nostre Planeta i que expliquen perquè la Terra és com és.

Ens mirarem els diferents elements museogràfics de “Biografia de la Terra” per interpretar-los i comprendre les històries que ens expliquen de la mateixa manera que es poden interpretar les obres d’art. Les peces del Museu serviran com a font d’inspiració per que els alumnes puguin traslladar aquests coneixements científics en obres d’art.

Objectius:

• Comprendre la formació de la Terra no com un moment puntual sinó com un procés.
  • Conèixer alguns canvis a nivell geològic i biològic que han tingut lloc en el Planeta i la relació entre ells.
  • Analitzar diversos eons o eres de la història de la vida a la terra per veure quins són els fets clau que hi han tingut lloc.
  • Entendre cada espai de temps analitzat com un petit episodi en què hi ha canvis englobats en un procés més ampli.

Competències que es treballen:

• Utilitzar el coneixement científic per a comprendre situacions properes.
  • Descobrir una ciència propera per tal de desenvolupar l’interès per ella.

Continguts:

• Etapes en què es divideix l’estudi de la formació de la Terra.
  • Alguns fets clau que expliquen l’evolució del planeta Terra i les seves formes de vida fins a l’actualitat.
  • Evidències científiques que han permès reconstruir aquest procés.

Programació especial dins la ‘Setmana de la Ciència’ (del 4 al 15 de novembre de 2019) i la ‘Setmana de la Diversitat’ (del 18 al 29 de maig de 2020).

Recordeu que les activitats dinamitzades per l’equip educatiu no comporten la visita de tot l’espai del Museu de Ciències Naturals – Parc del Fòrum ni del Jardí Botànic. Podeu visitar-lo lliure i gratuïtament el mateix dia, abans o després de l’activitat. Sol·liciteu-ho en el moment de fer la reserva.

Per Informació i Reserves:

Cal trucar al telèfon 93.256.22.20 de dilluns a divendres de 9h a 13h o posar-vos en contacte per e-mail al correu: activmuseuciencies@bcn.cat

Sessió de presentació al professorat:

Us convidem a assistir a la sessió d’atenció al personal docent. En aquesta sessió, membres de l’equip educatiu us presentaran el programa d’activitats escolars del Museu de Ciències Naturals de Barcelona i atendran dubtes sobre el mateix.

La sessió del curs 2019-2020 tindrà lloc el dimarts 15 d’octubre a les 18 h al Museu de Ciències Naturals de Barcelona – Parc del Fòrum.

Per a inscriure-us en aquesta sessió per a docents, ompliu el següent formulari.

Altres: Bosc Turull

Setmana de la Diversitat