16 infants i una bicicleta

18 de juny de 2018

El 2017-2018 ha estat el quart curs de funcionament del Consell d’Infants del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, un òrgan paritari de presa de decisions, format per 16 “experts en infantesa”.

La principal tasca que hem encomanat al Consell en aquesta quarta edició ha estat el replantejament de la BiciNat, una bicicleta elèctrica, equipada amb una caixa de càrrega frontal, originalment dissenyada per acompanyar infants a l’interior de l’exposició permanent “Planeta Vida”, però que finalment no va ser utilitzada per aquest propòsit.

Els consellers i conselleres, provinents de les escoles Els Horts i Els Porxos, totes dues situades al districte de Sant Martí, van repensar la seva utilitat i en van fer noves propostes d’ús, ben diverses i originals.

Finalment, en la quarta i darrera sessió del Consell, es va arribar a un consens. Es va acordar que la nova BiciNat ha de circular per l’exterior, fora del propi Museu, actuar com a reclam i transportar materials que permetin fer activitats relacionades amb les cièncvies naturals i adreçades a nens i nenes. També es va decidir que la caixa de la bicicleta havia de ser transformada i substituïda, fent-la menys voluminosa i més lleugera, i que havia de tenir calaixos o compartiments interiors, i que algun dels elements que contingui es pugui veure des de fora.

Actualment, el resultat del seu procés de presa de decisions ha estat convertit en un encàrrec que esperem poder materialitzar abans no acabi l’any, de manera que la bicicleta pugui circular de cara a la propera tardor.

Les sessions del Consell durant el curs 2017-2018 també han servit per conèixer abans que ningú l’exposició temporal Nasevo, per visitar part de l’àrea científica del Museu, allotjada als edificis històrics del Parc de la Ciutadella i per fer una nova prova pilot del Room Escape per a nens i nenes que el propi Consell va acordar tirar endavant el curs passat.

Podeu consultar el detall de les seves sessions consultant les actes de les seves reunions:

1a sessió – 30 de gener de 2018
2a sessió – 27 de febrer de 2018