#MuseumQuizACasa, un recurs també per a escoles

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona recupera i publica quatre sessions adreçades a públic familiar que creiem que poden ser un recurs d'interès per als i les docents durant el confinament escolar.
14 d'abril de 2020

Amb l’inici de la crisi sanitària causada per la Covid-19, diversos museus catalans hem impulsat la iniciativa #MuseumQuizACasa, una alternativa cultural i de lleure que pretén alleugerir el dia a dia de la ciutadania mentre duri el confinament social sol·licitat per les autoritats.

Es tracta d’una edició especial del cèlebre concurs Museum Quiz que permet participar des de casa a través de qualsevol dispositiu electrònic, ja sigui mòbil, tauletes o ordinadors. #MuseumQuizACasa ha anat llençant, diàriament i des del 28 de març, sessions per a públic familiar i per a públic adult.

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona recupera i publica quatre sessions adreçades a públic familiar que creiem que poden ser un recurs d’interès pels i les docents durant aquest període en què encara no és possible reprendre les classes presencials i la normalitat. Les preguntes estan relacionades amb continguts del Museu, del Jardí i de les nostres exposicions, però també remeten a un context cultural més ampli (art, cinema, música, esport, etc.) que d’una manera o altra estan vinculats al nostre àmbit de coneixement: les ciències naturals.

Els continguts i el nivell de dificultat de les preguntes fa que recomanem les sessions a l’alumnat de Cicle Mitjà i Superior d’Educació Primària, i al de Cicle Inicial si les duen a terme amb l’acompanyament de persones adultes.

– Sessió familiar al voltant de la seu del Museu al Parc del Fòrum:

Crea el teu propi concurs només pels teus alumnes

– Sessió familiar al voltant del Jardí Botànic de Barcelona:

Crea el teu propi concurs només pels teus alumnes

– Sessió familiar especial pel dia de la mona, al voltant de micos, mones i primats:

Crea el teu propi concurs només pels teus alumnes

– Sessió familiar especial Sant Jordi, al voltant de literatura, mar i ciències naturals
(en col·laboració amb el Museu Marítim de Barcelona i l’escriptora Rosa Regàs):