El Niu Volant torna a volar!

Recuperem el projecte a les Escoles Bressols Municipals de Barcelona
26 d'octubre de 2021

Des del Museu us compartim una gran notícia… El Niu Volant torna aquest curs a les escoles bressol municipals per passar-hi unes setmanes i ser utilitzat pels equips docents amb els seus grups. Aquest curs, el Niu volarà a 7 Escoles Bressol Municipals de Barcelona, a cadascuna de les quals restarà al voltant de 4 setmanes. Les docents, amb el suport i acompanyament de l’equip educatiu del Museu, duran així a terme les sessions del Niu amb el seu alumnat al propi centre. D’aquesta manera, els infants gaudiran de les experiències sensorials i els processos d’aprenentatge vinculats als materials naturals i didàctics del Niu Volant al seu ritme i segons els seus interessos. I, per què no… potser aquesta experiència servirà d’inspiració per ajudar els centres a crear els seus propis “Nius”.

Dimarts 19 d’octubre, les docents de les 7 escoles que participen del projecte aquest curs van assistir a la sessió de formació que va tenir lloc a la seu del Parc del Fòrum del Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Durant 3 hores intenses, van poder conèixer com des del Museu apropem les ciències naturals als infants d’entre 0 i 6 anys a través del Niu de Ciència i el seu model didàctic, així com familiaritzar-se amb el Niu Volant i les múltiples possibilitats que ofereix. Vam experimentar amb els materials naturals, reflexionar sobre les propostes didàctiques i plantejar-nos noves preguntes… Va ser una sessió ben profitosa!!

Aquesta setmana, el Niu Volant es troba ja al primer centre, l’EBM El Timbal, on esperem que aporti moltes estones de gaudi i aprenentatges compartits tant a infants com a docents.