El Nat Viatger inicia una nova “gira”!

El Nat Viatger comença aquest curs 2022-23 amb molts compromisos, però també amb ganes d'apropar el Museu al màxim d’infants i joves dels hospitals de tot Catalunya!
19 d'octubre de 2022

El curs 2022-23 ja ha començat i des de les aules dels hospitals potser hi ha coses que es veuen una mica diferents que des de la resta d’aules… Les noies i nois que hi assisteixen continuen el seu aprenentatge mentre han de ser a l’hospital i, en general, no ho tenen fàcil per a desplaçar-se fins a un museu. És per això que el Museu de Ciències Naturals de Barcelona va decidir posar-ne una petita part dins d’una maleta, de manera que és el Museu, mitjançant el Nat Viatger, qui es desplaça fins als hospitals i es posa a disposició de les seves docents.

Però, atenció, aquesta part del Museu dins de la maleta, no inclou només materials naturals reals. És que a més a més, aquests materials naturals reals estan inclosos en una resina transparent perfectament desinfectable. I això no és tot: aquests materials reals i motivadors, esdevenen detonants per a iniciar petits viatges a la natura, la clau per a observar i plantejar-se preguntes, per mirar de resoldre’n els reptes, esdevenint una excusa per a compartir curiositats i gaudir amb docents, companyes i companys o fins i tot persones adultes que els fan companyia.

A continuació us oferim alguns testimonis de docents, d’infants i adolescents que ja han tingut el Nat Viatger a les seves mans. No se’ns acut una millor manera de fer-vos saber el valor d’aquest projecte:

• El Nat Viatger els ha fet plantejar-se preguntes i els ha motivat a pensar i compartir
  • La nostra experiència amb el Nat Viatger ha estat molt positiva.
  • Les propostes del Nat conviden a pensar, a fer-se preguntes, a plantejar-se reptes, en definitiva a mantenir-nos actius i motivats per la descoberta i l’aprenentatge.
  • Hem compartit i après biodiversitat física i humana
  • Quan la maleta del Nat entra en una habitació es genera una interacció entre pares i fills molt positiva. Esdevé un motiu per conversar una estona sobre temes no vinculats amb la malaltia i l’estada a l’hospital.
  • Va ser súper maco poder fer l’activitat pares i fills: van estar mirant totes les peces i fent de “detectius” de forma conjunta per veure d’on sortien.

• El museu ha pensat en nosaltres, les peces son una passada.
  • No sabia que visquessin uns bitxos tan estranys al jardí
  • Això del museu em semblava una mica rotllo, però ha estat bé poder veure de prop els animals i els esquelets.
  • M’han agradat el cranc i el cargol de mar. He après molt.
  • Aquesta activitat m’ha semblat molt interessant perquè he après què és una cadena alimentària de la natura. Està molt bé fer aquesta activitat per als nens hospitalitzats.
  • Aquest repte m’ha semblat una idea innovadora, sobretot per tenir materials visuals. És una activitat que m’ha permès aprendre moltes coses sobre el món natural, que no coneixem tant, sense fer un esforç. Coses que no m’havia imaginat, com que un eriçó pugui menjar animals de closca o una gavina mengi crancs. El material està molt ben presentat i protegit.
  • M’ha costat saber qui es menja a qui, però m’ho he passat bé amb el repte.

El Nat Viatger comença aquest curs 2022-23 amb molts compromisos. De moment estarà “de gira” per uns quants centres diferents, però la seva agenda continua oberta per apropar-se al màxim d’infants i joves de les aules hospitalàries i hospitals de dia de tot Catalunya. Animeu-vos a convidar-lo!

En aquest enllaç  podeu consultar tota la documentació sobre el Nat Viatger.
En aquest vídeo  us el mostrem amb més detall
Per a més informació, contacteu-nos a edunat@museuciencies.cat