Comencem el Museïtzem a distància!

Hem donat el tret de sortida al projecte Museïtzem a distància! Des de la seu de Fòrum hem fet una videotrucada al grup de 1r d'ESO de l'Escola Augusta per fer-los la proposta: que facin un museu al centre!
12 de novembre de 2020

L’11 de novembre hem donat el tret de sortida al projecte Museïtzem a distància! Des de la seu de Fòrum hem fet una videotrucada al grup de 1r d’ESO de l’Escola Augusta per fer-los la proposta: que facin un museu al centre! Hem començat parlant d’algunes adaptacions dels éssers vius al seu ambient  per reflexionar sobre les diferents adaptacions que ens toca fer també a nosaltres en el context de la pandèmia: mascaretes, distància, canvi d’hàbits, tancament dels espais culturals, reducció de la mobilitat etc. Però, en aquest context de canvi de vegades es generen novetats que poden esdevenir oportunitats, crear un museu al centre des de la distància és un projecte adaptat que pot esdevenir una oportunitat per fer accessible els museu a més persones en un context de limitació de la mobilitat. Nosaltres hem volgut veure aquestes adaptacions necessàries com a novetats per generar oportunitats.

El grup ha rebut amb ganes la proposta (s’han aixecat algunes mans, hi ha hagut comentaris), a la pregunta del docent de si els semblava fàcil o difícil, hi ha hagut respostes de tot tipus. No patiu, que el vostre docent i l’equip educatiu del MCNB estaran al vostre costat per acompanyar-vos en aquest projecte!

Tot just després de la connexió telemàtica, l’alumnat de l’escola Augusta ha començat a treballar en la primera fase del projecte. En aquesta fase han reflexionat entorn a Què és un museu? i les seves experiències en museus. En Jordi, el docent del grup, ens ha explicat que han sortit idees i experiències molt interessants!

En Jordi Soler, docent de referència del ‘Museïtzem’ a l’Escola Augusta ha publicat aquest fil de piulades, valorant aquesta primera sessió:

I seguim engegant motors amb l’Institut de Vic. El 16 de novembre vam fer una trobada telemàtica amb el grup de 4t C i els vam proposar també que fessin un museu al centre. En el seu cas, tenen un laboratori amb una petita col·lecció de fòssils, minerals i roques que la Núria, la seva docent, proposava museïtzar. Aquest material els va molt bé perquè precisament ara estan començant a treballar la història de la Terra i aquestes peces són les que ens han ajudat a entendre-la. Què ens expliquen els fòssils? I les roques? Com les podem utilitzar per explicar la història de la Terra? També ha sigut interessant les preguntes que els han sorgit, com ara quin tipus de perfil treballa en un museu i com s’organitza.

Preguntes a les que poc a poc podrem donar resposta a través d’aquest projecte Endavant, 4t C!

Museïtzem els centres educatius?

En aquesta pàgina anirem actualitzant tot allò que anem avançant en el projecte. Pareu atenció, que engeguem motors!