Escolab. Fes de restaurador/a per un dia

Activitat inclosa en la programació Escolab 2023 - 2024

Descripció:

En un museu de ciències naturals, les restauradores no treballem amb obres d’art.

Quines són les tasques habituals del Laboratori de Conservació Preventiva i Restauració? Com es gestiona una col·lecció científica des del punt de vista de la conservació-restauració?

L’activitat ens permetrà realitzar un simulacre dels tractaments de conservació i restauració que reben els exemplars des que arriben al museu fins que es col·loquen a les prestatgeries dels magatzems (quarantenes, neteges superficials, embalatges especials, documentació de les intervencions…). Treballarem amb espècimens reals de les col·leccions zoològiques i geològiques.

El taller inclourà un petit recorregut per magatzems i instal·lacions del museu que normalment no es mostren al públic.

Observacions:

Aquesta activitat forma part de l’EscoLab i la porten a terme les restauradores del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

EscoLab obre la porta dels laboratoris i centres de recerca més capdavanters del país i ofereix l’oportunitat de dialogar amb els investigadors que treballen en l’avenç de la societat.

Les activitats consisteixen en tallers o visites que permeten veure la gran diversitat de laboratoris que existeixen avui i entrar en contacte directe amb els seus equips multidisciplinaris i les seves línies de recerca. Podreu experimentar els nous descobriments i enriquir els continguts de l’aula connectant el currículum amb l’actualitat científica.

Dates:

• Dijous, 5 d’octubre de 2023
  • Dijous, 30 de novembre de 2023
  • Dijous, 18 de gener de 2024
  • Dijous, 21 de març de 2024
  • Dijous, 30 de maig de 2024

Inscripcions:

Les inscripcions a les activitats que formen part de l’EscoLab es realitzen a través de la web escolab.bcn.cat

Tancar

Cal fer la reserva amb antelació enviant el formulari de sol·licitud de visita.

També podeu trucar al 932 562 220 o enviar un correu electrònic a activmuseuciencies@bcn.cat

Pots consultar la nostra “Política de protecció de dades” a les Notes legals del nostre web.

Dades de contacte

Quan vols realitzar l'activitat?

L’ompliment d’aquest formulari en cap cas indica que s’ha realitzat la reserva en ferm. El Servei d’informació i Reserves es posarà en contacte amb vosaltres per fer confirmar la reservar i tramitar el pagament.

Veure totes les activitats

Per nivell educatiu

Col·lectius Apropa Cultura
Casals de 3 a 6 anys