Escolab. Fes de restaurador/a per un dia

Activitat inclosa en la programació Escolab 2018 - 2019.

A un museu de ciències naturals, les restauradores no treballem amb obres d’art. Quines són les tasques habituals del Laboratori de Conservació Preventiva i Restauració? Com es gestiona una col·lecció científica des de el punt de vista de la conservació-restauració? Farem un simulacre dels tractaments de conservació i restauració que reben els exemplars des de que arriben al museu fins que es col·loquen a les prestatgeries dels magatzems (quarantenes, neteges superficials, embalatges especials, documentació de les intervencions…) Treballarem amb espècimens reals de les col·leccions zoològiques i geològiques. El taller inclourà un petit recorregut per magatzems i instal·lacions del museu que normalment no es mostren al públic.

Aquesta activitat forma part de l’EscoLab i la porten a terme les restauradores del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

EscoLab obre la porta dels laboratoris i centres de recerca més capdavanters del país i ofereix l’oportunitat de dialogar amb els investigadors que treballen en l’avenç de la societat.

Les activitats consisteixen en tallers o visites que permeten veure la gran diversitat de laboratoris que existeixen avui i entrar en contacte directe amb els seus equips multidisciplinaris i les seves línies de recerca. Podreu experimentar els nous descobriments i enriquir els continguts de l’aula connectant el currículum amb l’actualitat científica.

Inscripcions:

Les inscripcions a les activitats que formen part de l’EscoLab es realitzen a través de la web escolab.bcn.cat

Les sessions que encara es poden reservar són: divendres 26 d’abril, dijous 16 de maig i dijous 6 de juny.

Quinzena "Som Natura"
Setmana de l'Evolució