El misteri dels Salvador a l’aula

El Gabinet Salvador és una col·lecció d’objectes de la natura, cartes i documentació que van anar recollint al llarg de sis generacions la família Salvador, una família d’apotecaris i naturalistes de Barcelona. Entre els segles XVII i XIX, aquesta família va aplegar una biblioteca i unes col·leccions científiques molt importants. Actualment es poden visitar al Jardí Botànic de Barcelona els mobles antics de fusta en bon estat, llibres, documents i la col·lecció de ciències naturals.

Però… sabeu que moltes d’aquestes peces són autèntics tresors? Voleu descobrir-ne alguns jugant amb el vostre alumnat?

En aquest vídeo, el Joan Salvador, torna del passat per engrescar-nos a descobrir el Gabinet Salvador i alguns dels misteris que amaga. La Neus Ibáñez, la conservadora actual del Gabinet, ens proposa investigar una de les peces més rellevants. Mireu el vídeo amb atenció i animeu-vos a jugar!!

El Misteri dels Salvador és un joc en línia per resoldre el repte entre dos equips, cadascun guiat per un dels personatges (equip Joan i equip Neus). Cada equip ha de disposar del seu ordinador i tots dos s’han de col·locar de manera que es puguin comunicar per anar col·laborant i intercanviant informació a cada prova que els personatges proposin.

Es pot dividir el grup classe en tants equips de 2 o 3 infants com calgui, tenint en compte que sigui un número parell, i es poden jugar paral·lelament tantes partides com calgui.

A mesura que anem resolent els diversos enigmes del joc comprendrem la importància d’aquesta col·lecció en la construcció del coneixement científic en el passat, veient quines explicacions científiques es donaven en aquells moments a l’existència de peces curioses i coneixent-ne algunes. Llegirem fragments de cartes escrites fa més de 200 anys, coneixerem alguns dels perills que poden fer-les malbé, descobrirem com cal classificar i tenir cura de les col·leccions, com es poden conservar plantes o altres peces durant tants anys, i com hem descobert que algunes plantes han desaparegut de la muntanya de Montjuïc des de llavors. Aguditzarem l’enginy i estimularem la imaginació, treballant en equip per resoldre el repte que ens proposen el Joan Salvador i la Neus Ibáñez!

Una proposta lúdica i engrescadora per jugar amb el vostre alumnat i descobrir un munt de detalls d’una col·lecció antiga i molt valuosa, una autèntica joia de les col·leccions del Museu, custodiada al Jardí Botànic de Barcelona!

Animeu-vos a jugar!! Accediu al joc en aquest enllaç.

Recordeu que el Gabinet Salvador està exposat actualment a la planta zero de l’IBB, on es pot visitar. També es pot visitar un rèplica a escala real del Gabinet a una nova Illa de Ciència a l’exposició permanent Planeta Vida del MCBN-Parc del Fòrum. Podeu consultar horaris al web del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Ep! Si voleu saber més sobre la peça que heu estat investigant consulteu aquesta notícia.

Fer una reserva

Tancar

Cal fer la reserva amb antelació enviant el formulari de sol·licitud de visita.

També podeu trucar al 932 562 220 o enviar un correu electrònic a activmuseuciencies@bcn.cat

Pots consultar la nostra “Política de protecció de dades” a les Notes legals del nostre web.

Dades de contacte

Quan vols realitzar l'activitat?

L’ompliment d’aquest formulari en cap cas indica que s’ha realitzat la reserva en ferm. El Servei d’informació i Reserves es posarà en contacte amb vosaltres per fer confirmar la reservar i tramitar el pagament.

També et pot interessar

Per nivell educatiu

Col·lectius Apropa Cultura
Casals de 3 a 6 anys