VIII edició del Patchwork evolutiu

Endinsant-nos en la teoria de l'evolució a través de diversos àmbits
17 de juny de 2021

Malgrat les incerteses que es presentaven, en aquest curs hem dut a terme el projecte de Patchwork evolutiu amb 90 alumnes de tres centres educatius participants d’edicions anteriors: Ins Maria Espinalt, INS Bisbe Berenguer i INS Joan Brossa.

El primer contacte amb la teoria de l’evolució va ser durant el segon trimestre escolar amb l’activitat inicial al Museu de la mà de dues educadores i utilitzant el patrimoni del Museu com a punt de partida. A partir d’aquí l’alumnat va iniciar el procés de recerca autònoma al centre educatiu sobre l’àmbit assignat que els va donar lloc a l’elaboració d’un pòster científic a través de l’estudi d’un exemple concret.

Entre càmeres, micròfons i pantalles, el dia 9 i 10 de juny, vam celebrar el VIII Congrés que clausura el projecte de Patchwork evolutiu d’enguany. Donades les circumstàncies, el Congrés va prendre un format online on ens vam reunir segons l’àmbit treballat amb l’alumnat participant, les persones docents, alguns membres de l’àrea científica i les persones de l’equip educatiu responsables del projecte . La distància de les pantalles i els nervis a flor de pell no van impedir que poguéssim gaudir de l’exposició de tots els treballs i dels comentaris per part de l’àrea científica i de la resta d’alumnes. Els 25 pòsters elaborats es poden consultar a la plataforma padlet (https://padlet.com/edunatmcnb/fcgo6t3j395nbb9h).

Agraïm la participació dels instituts participants i la col·laboració de la Berta Caballero, l’Eulàlia Garcia, la Glòria Masó i el Francesc Uribe com a representants de l’àrea científica.

Ja pensem en la IX edició del Patchwork evolutiu, esperant poder recuperar el Congrés presencial! Des de l’equip educatiu hem recollit les valoracions de les docents participants i l’àrea científica i ja estem incorporant les seves idees per tal de millorar les futures edicions.

Us animeu a participar en la IX edició del Patchwork evolutiu?