VI Congrés de Patchwork Evolutiu

15 de març de 2019

El primer congrés evolutiu va néixer l’any 2013 com a resultat de la demanda d’un institut per a treballar la Teoria de l’Evolució de Darwin  a  través d’un projecte educatiu en col·laboració. Projecte de diversos mesos de durada, durant el qual  el centre estudia una temàtica científica no inclosa en les ofertes regulars d’activitats del MCNB. Des de llavors fins ara, s’ha obert aquesta proposta a altres centres, i cada any hi ha hagut instituts interessats en participar-hi.

Enguany han participat en aquest projecte 85 alumnes de 4rt d’ESO de dos instituts, INS Esteve Terradas i Illa (Cornellà de Llobregat) i INS Joan Brossa (Barcelona),que conjuntament amb les seves docents, el passat dimecres 6 de febrer van celebrar el VI Congrés del Patchwork Evolutiu 2019.

La celebració de la jornada va iniciar-se a la Sala d’Actes del MCNB, on a més dels membres del Departament d’Activitats i Educació del museu, es va poder comptar amb la presència de tres membres de  l’Àrea Científica, els quals van exposar les seves àrees de treball amb la intenció d’apropar  el seu dia a dia, des d’un punt de vista de les seves tasques científiques als i les participants. A continuació, es van poder veure els resultats dels treballs elaborats pels diversos grups participants, en format pòster, al restaurant del museu. Tan els membres de l’equip educatiu del museu com les persones de l’àrea científica, vàrem tenir un temps per fer preguntes als autors de cadascun dels pòsters, establint així una conversa de tipus científic que va significar un aprenentatge i un esforç de comunicació per part de l’alumnat.

La mostra d’aquests pòsters es va presentar al vestíbul del Museu fins al passat 17 de febrer, i actualment estan a disposició dels centres, que van agrair la participació en el projecte i han aprofitat els pòsters per a exposar-los en els seus propis centres educatius.