Pròxima estrena al Niu de Ciència!

Dues noves propostes sensorials
8 d'abril de 2020

El Niu de Ciència, l’espai per apropar les ciències naturals a infants de 0 a 6 anys, estarà d’estrena!

Dues noves propostes educatives nodriran el Niu: El mòdul de les olors i el mòdul de les textures.

Aquestes estructures són fruit de la voluntat del Niu de Ciència d’apropar als infants el món natural que els envolta d’una manera sensorial, potenciant els sentits del tacte, la vista i l’olfacte.

El mòdul de les olors va sorgir arran de l’exposició Nasevo. Ciència i essències, que va acollir el Museu l’any 2018. L’exposició ens va permetre reflexionar sobre la necessitat d’ampliar els elements del Niu per potenciar més el sentit de l’olfacte. Té una estructura que permet mostrar els compartiments tots junts però que també permet separar-los per tal de col·locar les diferents capsetes amb la resta de materials presentats a les taules del Niu, aquesta versatilitat afavoreix el disseny de futures propostes didàctiques.

El mòdul de les textures, va basar-se en una proposta del Lab 0-6 de la Universitat de Manresa, presenta una estructura similar però, en aquest cas, adaptada a l’àmbit de les ciències naturals. És un mòdul que permetrà tocar, comparar, relacionar, classificar, identificar i conèixer diferents materials a través del tacte i la vista. La seva versatilitat ens permetrà mostrar textures a una banda i, alhora, poder realitzar noves propostes a l’altra cara, aprofitant que totes dues bandes tenen una superfície magnètica i espai per a col·locar i guardar diversos tipus de material.

Totes dues estructures han estat el resultat del procés de reflexió de l’equip educatiu del Museu per tal d’aconseguir un disseny que fos adequat a l’edat dels infants i que, al mateix temps, assolís els objectius didàctics que perseguíem. Es van considerar aspectes com la dimensió de les estructures, la facilitat de manipulació, la naturalesa i resistència dels materials i la seguretat, a més de garantir la continuïtat de l’estètica pròpia del Niu de Ciència.

En aquest procés s’ha comptat amb el recolzament i assessorament de l’equip de la Montserrat Pedreira, de la universitat de Manresa i amb el dissenyador i fuster Toni Mayor d’ Ufaig obrador D’idees.

Esperem que ben aviat les puguem gaudir i posar en pràctica!

A les següents imatges es pot veure el procés de construcció de les estructures: