El misteri dels Salvador, un joc online amb contingut científic

Descobriu el joc de tipus "escape" que hem desenvolupat de la mà del Consell d'Infants del Museu. Accepteu el repte?
16 de gener de 2023

Durant la represa escolar post-pandèmia, el Consell d’Infants del Museu va fer-nos l’encàrrec de dissenyar i implementar un joc online de tipus “escape” que permetés al públic passar una bona estona des de casa, al mateix temps que aprenia continguts de ciències naturals. Tot un repte en el què hem estat treballant des d’aleshores, amb el seu acompanyament i pilotatge, i que ja us podem oferir!

El resultat és ‘El misteri dels Salvador’ una aventura digital col·laborativa on Joan Salvador, cèlebre apotecari de la Barcelona del segle XVIII, i Neus Ibáñez, actual conservadora de la Col·lecció Salvador, hauran de treballar conjuntament per a superar les diferents proves que ens amaga la Col·lecció. Caldrà que passat i present treballin plegats fins a resoldre el misteri!

El contingut científic d’aquesta aventura fa que sigui una proposta adequada per a treballar a classe. Ho podeu fer a l’aula, dividint el grup en dos equips (equip Joan Salvador i equip Neus Ibáñez), o bé podeu demanar que l’alumnat ho resolgui a casa, treballant per parelles, i després posar en comú els continguts a classe. En aquest enllaç us en donem més detalls.

Podeu accedir al joc a través d’aquest enllaç però primer escolteu el que en Joan i la Neus ens volen dir:

Si des del vostre centre us animeu a participar-hi, podeu explicar a les xarxes amb l’etiqueta #MisteriSalvadorMCNB.

‘El misteri dels Salvador’ ha estat desenvolupat pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona, de la mà del Consell d’Infants del Museu, integrat per nois i noies d’entre 10 i 12 anys de les Escoles Els Horts i Els Porxos de Barcelona.