La geologia a Planeta Vida

Projecte en col·laboració amb Salesians Sabadell
17 de juny de 2020

Enguany hem donat forma a una col·laboració amb el centre educatiu Salesians de Sabadell que fa més d’un any i mig que es coïa a foc lent. Des del centre havien creat un material autoguiat per a grups de 2n d’ESO que ajudava a treballar els continguts de geologia a l’exposició permanent ‘Planeta Vida’. Un recorregut temàtic i molt ben plantejat.

A finals del curs 2017-2018, les docents es van posar en contacte amb nosaltres per oferir aquest material a altres instituts a través del Museu, de manera que el curs següent vam fer una primera presa de contacte amb el centre i la proposta.

Aquest curs, un dels nostres projectes en col·laboració ha consistit en treballar conjuntament amb les docents amb dos objectius clars: d’una banda, aportar la nostra visió de Museu a la proposta i de l’altra, fer més incís en la interpretació de les peces de l’exposició per tal d’aprendre a observar i extreure informació del patrimoni del museu.

Durant el mes de desembre, els dos grups de 2on d’ESO van venir a fer la prova pilot que havíem preparat conjuntament, entre les docents del centre i les educadores de l’equip educatiu. Al tractar-se d’un material autoguiat, aquell dia les educadores vam tenir l’oportunitat d’observar quin ús en feia l’alumnat i així poder valorar la proposta. Ha estat un projecte molt interessant i profitós!

A més, el projecte havia de finalitzar amb una petita exposició en una de les aules de la seu de Fòrum per a mostrar el material produït per l’alumnat. Malauradament, el tancament del Museu per la Covid-19 ens ho va impedir.  Ara us podem compartir unes imatges del material, tal com el tenien just al moment del tancament: tot a punt per exposar! Esperem poder repetir l’experiència!

Agraïm al centre l’oferiment d’aquest material, en especial a la Marta Cartiel, amb qui hem treballat colze a colze. Aquestes iniciatives i col·laboracions amb els centres educatius són les que enriqueixen el Museu.