EDUNAT


 

Connectem amb… Som Natura

Identificar la biodiversitat de l'entorn urbà, consensuar idees transformadores en l'àmbit ambiental, comunicar a partir de la pintura mural.
24 de maig de 2019

Us presentem el projecte de proximitat d’enguany: “Connectem amb… Som Natura” del Museu de Ciències Naturals de Barcelona que ha provocat una mirada transformadora a l’entorn per part dels nois i noies de tres escoles del Districte de Sant Martí (Escola Bogatell, Escola Joaquim Ruyra i Escola La Palmera) i dues de Sant Adrià de Besòs (Escola Cascavell i Institut-Escola La Mina).

A continuació, us detallem les diferents fases de les que ha constat el projecte:

Visitem el Museu de Ciències Naturals de Barcelona – Parc del Fòrum

A través de l’exposició Som Natura ens hem meravellat amb les seves imatges immersives, hem reflexionat sobre les relacions entre els éssers vius i hem pres consciència del nostre impacte i capacitat d’acció per millorar la biodiversitat: convocar manifestacions, fer reforestacions, utilitzar més transport públic o netejar els boscos són algunes de les propostes que han sorgit.

Observem la biodiversitat del nostre entorn i pensem en accions per millorar-la

De tornada a l’escola, ens mirem la diversitat natural del barri on som per analitzar quines accions transformadores podem portar a terme per millorar el lloc on vivim.  Com podem potenciar aquesta diversitat? Quines amenaces té i com podem revertir-les? Quines accions podem portar a terme per fer-ho?

Expressem les nostres idees amb l’art mural

Amb una acció transformadora de l’espai com és l’art mural expliquem la nostra visió de la biodiversitat amb l’objectiu d’incidir en la percepció que se’n té.

Amb l’expertesa de Difusor i de la mà de “Twee Muizen” prenem consciència de la nostra responsabilitat quan intervenim en un espai comú, descobrim l’art com a vehicle per expressar les nostres idees i aprenem la tècnica del mural per posar-la en pràctica.

Us convidem a reflexionar sobre biodiversitat i la nostra capacitat d’acció amb els murals que els i les alumnes dels centres educatius participants han proposat i imaginat i que “Twee Muizen” han fet realitat.

Cloenda

El dilluns 3 de juny hem celebrat la cloenda del projecte, reunint a totes les persones que hi han participat per fer-ne una valoració final a través de la reflexió “Participar en el projecte Connectem amb Som Natura m’ha servit per…”.

A continuació, us deixem un recull de les impressions de l’alumnat sobre la seva participació en el projecte Connectem amb… Som Natura.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Finalment, hem inaugurat els murals! Així doncs, us convidem a apropar-vos al Museu per observar i reflexionar sobre quin missatge hi ha darrere de cada paret.

Algunes  imatges de les diferents fases del projecte:

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Vídeo-resum del projecte a Vimeo:

També podeu visualitzar la notícia apareguda a l’InfoK de TV3 el passat dijous 6 de juny de 2019.

Agraïm molt especialment l’empenta, la implicació i la participació dels prop de 200 alumnes que conjuntament amb els i les docents han fet possible la realització d’aquest projecte.

Producció:

Museu de Ciències Naturals de Barcelona

Disseny, gestió i coordinació del projecte educatiu:

Departament d’Educació i Activitats (MCNB)

Nusos Cooperativa

Coordinació artística

Difusor.org

Artistes:

Twee Muizen

Investigació, ideació de propostes d’acció i col·laboració en l’execució del mural: els i les alumnes i docents dels centres:

Escola La Palmera (Barcelona):

6è B Miguel Angel A., Daniel B., Guillem C., Eric C., Alba C., Oriol C., Juan Antonio C., Jenyfer D., Jose D., Marc G., Adrian G., Aaron G., Martí G., Nicolas Ariel G., Muhammad Mashud K., Eva L., Minahil M., Karim Junior M., Lucía P., Darío R., Bouchra R., Lucia R., Sergi T., Sara T. ,Marina T.,Cristina-Jiali W. Docent: Xavi R.

6è A Alex A., Jeniffer Lucell A., Iker A., Jonatan C., Mark C., Ismael Arnau C., Eloy C., Llermen D., Adrian Antonio F., Ivan G., Lucía G., Thais Ainhoa G., Irene H., Helena L., Bisma M., Guillem M., Cristóbal M., Lucas M., Ariana P., Laia R., Aina R., Martina S., Izan S.,  Zarnab Sakina S., Asier V. Docent: Eva E.

Escola Bogatell (Barcelona)

6è B Alba A., Alyaaskar A., Montserrat Mire B., Alex C., Pau-Jesús C., Gabriel D., Laila E., Maria F., Júlia H.,  Mishel I., Dimitry K., Gleb K., Victor L., Àlex M., Mikel M., Adrian M., Naomi Hadasa O., Alexander P., Samserai Yuliana P.,  Tobias R.,  Eric U., Albert V., Selena Z. Docent: Esther R.

6è A Ariadna A., Martina B., Alex B., Laia B., Florencia M. B., Mariam E., Dídac F., Alexandra G., Wenxuan H., Jamal K., Hugo L., Xavier M., Noa Cecilía M., Mario M., Jan N., Pablo O., Isaac P., Laia R.,  Luisa Lorena R., Iria R.,  Lucas Alex R., Lucia R., Niamh T., Ricard Z. Docent:  Aida S.

Escola Cascavell (Sant Adrià de Besòs)

Paula A., Maria A., David Alejandro A., Shantall Gabriela C., Sebastian C., Isabel C., Juan José C., Antonio F., Doaa G., Mari G., Moises G., Miguel Àngel G., Zidan G., Jose Antonio H., Mayte H., Loeeza K., Zaira M., Aymar S., José S., Montse S., Zehui W., Jia Jie Y., Antonia Z. Docents: Francesc L. i Belén D.

Institut-Escola La Mina  (Sant Adrià de Besòs)

4art A Anita A., Saira A., Jesús C., Maria C., Janet C., Nassim E., Dámaris F., Juan Manuel H., Susana J., Natanael J., Eugénia M., Rafael R., Felipe S., Rebeca V., Ezequiel V., Antonio V., Estrella V. Docent: Jorgina D.

4art B Jennifer A., Joaquina C., Saray E., Sebastián F., Rosa F., Fermina C., Tamara G., Teresa G., Noemí J., Adelina L., Josefa M., Omar O., Joaquin P., Manuel S., Jesús V. Docent: Cristina P.

Escola Joaquim Ruyra (Barcelona)

4art A Ayaantahir A., Aitana A., Izan B., Leo C., Linda C., Xiao  Yang C., Said G., Yannik G., Lisardo J., Alexis M., Ismael O., Andrea Saray P., Andrea P., Scarlet P., Nicolas P., Estefania R., Zaira R., Muhammad S., José V., Silvia V., Yiayi Z. Docent: Inés J.

4art B Aareyan M., Mohamed A., Nour B., Xi Wen C., Anthony C., Yago Andre C., Jonathan C., Hiba E., Fatima I., Luis F., Francisco José J., Nabil K., Salma L., Tamara M., Nicolas P., Jadiel P., Dominik Patrik P., Mohammad Taha Q., Dariel Jouset R., Iker Gadiel S., Wadood S., Inas S., Miguel Ángel S., Maria V. Docent: Raquel C.

Amb la col·laboració de:

Centre de Recursos Pedagògics del Districte de Sant Martí de Barcelona

Centre de Recursos Pedagògics de Sant Adrià de Besòs