Museïtzem a distància!

Fase 5. Tasques i producció de l’Exposició

• Seleccionar els departaments necessaris per al funcionament del nostre museu.
  • Organitzar les tasques en equips de treball/departaments i realitzar-les.

Continguts

• Els relacionats amb l’adquisició de les competències necessàries per al desenvolupament de les tasques del museu.

En l’anterior fase heu conegut com s’organitza el MCNB en departaments: el d’Educació i Activitats, el de Comunicació, el d’Administració i Recursos i el de Gestió de Públics. També heu pogut conèixer en què consisteix la feina de cada departament i qui són les persones que la fan.
Ara us toca a vosaltres fer aquestes tasques! Fixeu-vos bé en quines feines fa cada departament i decidiu quines us fan falta a vosaltres per preparar el vostre museu. Creieu que la vostra exposició necessita un bon equip de comunicació? O un programa educatiu que ajudi a interpretar la col·lecció que exposeu? O un sistema d’avaluació per recollir propostes de millora del programa del museu? I com es gestionarà l’aspecte econòmic?

Una vegada decidit, es proposa a l’alumnat fer petits grups i que decideixi les tasques i el sistema d’organització necessari per fer funcionar el museu del centre educatiu.

Aquesta fase permet desenvolupar-la de manera  transversal, l’alt grau de competencialitat facilita que s’hi puguin sumar altres docents i treballar el projecte amb una mirada multidisciplinar, des de matemàtiques o tecnologia a les llengües catalana i anglesa.