Museïtzem a distància!

Fase 3. Dissenyem la nostra exposició!

• Definir els continguts i guió de la nostra exposició.
  • Triar i produir els recursos museogràfics que explicaran aquests continguts.

Continguts

• Els continguts propis de l’assignatura de Ciències Naturals seleccionats per treballar en aquest projecte.
  • Els continguts triats per a la nostra exposició.

Proposta de dinàmica

Ara ja coneixeu l’exposició del MCNB Planeta Vida, de què ens parla i com ens ho explica. També heu reflexionat sobre perquè serveixen els museus i sobre les vostres idees i preferències respecte aquestes institucions.

Doncs ara arriba el moment: és l’hora de començar a dissenyar la vostra pròpia exposició! Quin guió tindrà? Sobre què parlarà? Com ho explicarà? Quines peces fareu servir? Com les organitzareu? Quins continguts coneixeu sobre aquestes peces? Quins recursos museogràfics podeu fer servir per a presentar-les? Què tindreu en compte a l’hora de triar-los?

Us animem a començar aquesta feina organitzant-vos en grups de treball que plantegin el guió i el llenguatge museogràfic  de la vostra exposició.

Aquesta fase pot ser treballada amb una mirada multidisciplinar sumant a docents de diferents assignatures. Per exemple, es pot treballar en la producció de recursos museogràfics des d’assignatures com tecnologia o plàstica, la correcció dels escrits de l’exposició es pot treballar també des d’assignatures de llengua… en podeu fer tantes mirades com necessitats sorgeixin al llarg del procés de disseny de l’exposició.

Per qualsevol dubte, podeu contactar-nos.