Connectem amb… el Jardí Botànic

4 de novembre de 2018

L’any 2012 tot just feia un any que el Museu havia obert les seves portes a la seu del Parc de Fòrum. Un dels nostres objectius era donar-nos a conèixer al barri i treballar amb escoles de proximitat en projectes de llarga durada, donant protagonisme al barri que ens acollia. Amb aquests 3 ingredients (museu, escola i territori) vàrem crear un projecte per apropar-nos a les escoles del barri del Besòs Maresme, amb la intenció que ens coneguessin i sentissin seu el Museu.

Després de 6 edicions connectant amb el Besòs Maresme, hem decidit apropar-nos als barris de muntanya que envolten el Jardí Botànic de Barcelona, a Montjuïc. El punt de partida d’aquest projecte sempre ha estat una exposició. Al Jardí tenim l’exposició més gran que puguem imaginar, el propi Jardí amb les 8 regions de climes mediterranis d’arreu del món, l’herbari, els vivers, el banc de llavors i els bonsais. Al “Connectem amb…” treballem amb una disciplina diferent de les ciències naturals que, de forma transversal, lliga l’exposició de la qual partim amb el repte que proposem a les escoles. Al Jardí iniciem aquest projecte proposant als i les alumnes de descobrir la muntanya que ens uneix, tot creant itineraris interpretatius que connectaran les seves escoles amb el Jardí Botànic. Es treballarà l’orientació, la cartografia, la història, l’esport, la natura, entre altres aspectes, en l’àmbit territorial de Montjuïc.

connectem_jbb_edunat_mcnb

En aquesta primera edició, els centres participants són l’Institut Montjuïc (barri de La Marina), l’Institut XXVa Olimpíada (barri de la Font de la Guatlla) i l’Escola Maristes Anna Ravell (barri del Poble Sec). A hores d’ara el repte ja està plantejat i l’engranatge entre docents, alumnes i assessors ja està en marxa! El pròxim 31 de gener en veurem els resultats: 8 itineraris que ens conduiran des dels centres educatius fins al Jardí Botànic, on farem la cloenda del projecte!