Visita lliure a Més que abelles

Visita lliure a l'exposició temporal "Més que abelles. Pol·linitzadors i flors: la vida en joc", al Jardí Botànic de Barcelona.

La visita lliure a l’exposició “Més que abelles. Pol·linitzadors i flors: la vida en joc” us permetrà descobrir el vincle doblement beneficiós entre els insectes i les flors, una relació fonamental per a la reproducció d’una gran diversitat de plantes. L’exposició s’estructura en 7 àmbits que us ajudaran a aprofundir en el fenomen de la pol·linització, conèixer la gran diversitat d’insectes pol·linitzadors que intervenen en aquest procés així com prendre consciència del paper fonamental de la relació entre insectes i flors per a garantir, entre altres aspectes, bona part de l’alimentació que consumeix l’ésser humà i altres serveis ecosistèmics.

L’objectiu de l’exposició és donar a conèixer i sensibilitzar la ciutadania sobre el paper essencial dels pol·linitzadors, en especial, de les abelles silvestres, per garantir la supervivència de la majoria de plantes del planeta Terra.

El declivi dels pol·linitzadors en tots els continents posa en risc la sostenibilitat de l’agricultura i el subministrament d’aliments. Nou de cada deu plantes necessiten un insecte per donar fruits i llavors i es calcula que el 75 % dels aliments que es produeixen arreu del món depenen de la pol·linització per insectes.  Les causes del declivi són múltiples: els plaguicides utilitzats en l’agricultura industrial, la fragmentació i pèrdua d’hàbitat, la contaminació ambiental, entre d’altres.

En aquest enllaç podeu consultar les iniciaties ambientals que s’estan realitzant arreu del món per salvar la biodiversitat.

A l’espai final de l’exposició hi ha un espai de lectura amb llibres per a tots els nivells. El funcionament d’aquest espai està regit a les normatives per fer front a la Covid-19. És possible que en alguns moments no es puguin manipular els llibres, per això, us deixem la Guia de lectura d’abelles que ha elaborat el Centre de Documentació del Museu.

Activitat gratuïta per a grups escolars fins a 18 anys, cicles i cursos formatius amb formacions vinculades amb el museu. Les visites es poden fer en grups bombolla.

Cada 45 minuts podrà accedir un grup bombolla a l’exposició.

Atenció, la sala d’exposicions temporals està situada a l’edifici de l’Institut Botànic de Barcelona. S’hi accedeix per l’entrada del Jardí Botànic, però cal tenir en compte que per arribar fins allà s’ha de caminar. Consulteu el mapa del Jardí en el següent enllaç.

Al centre educatiu
Del museu a l'escola