Un pati per a tothom?

Ens aliem amb els insectes pol·linitzadors

Descripció de l’activitat:

Quina biodiversitat podem trobar al pati de l’escola? Creieu que els insectes es troben a gust o es podria millorar l’espai? Què necessiten per viure els insectes pol·linitzadors?

Les abelles silvestres, igual a nosaltres, són éssers vius que han de suplir les seves necessitats vitals amb els recursos de l’entorn. A partir del coneixement de com són, com viuen i que necessiten per establir-se podrem dissenyar un entorn favorable per elles.

Objectius:

• Entendre que és tan necessari un lloc per poder nidificar com un entorn adequat
  • Des del punt de vista ecosistèmic, entendre les diverses relacions entre insectes pol·linitzadors i les nostres activitats pel fet de compartir el mateix entorn.
  • Observar i experimentar en directe amb l’entorn del Jardí Botànic de Barcelona, i en concret amb l’espai de l’hotel d’abelles silvestres.
  • Manipulació de material per dissenyar en grup un petit hotel d’abelles.

Continguts:

• La diversitat d’abelles silvestres, la seva importància com a agents pol·linitzadors i la seva vulnerabilitat
  • Conèixer com viuen i quins recursos tenen de l’entorn.
  • Veure’ns com a agents actius en el nostre entorn, amb capacitat per reflexionar i pensar canvis aplicables per millorar-lo.

Competències:

• A partir de la formulació de preguntes sobre les diferents situacions problema, creació d’hipòtesis i raonament de les causes i conseqüències mitjançant el vocabulari adequat.
  • Contrastar els mateixos models amb l’observació de la col·lecció del Jardí i experimentant amb diferents materials.

Observacions:

L’activitat es desenvolupa a l’aire lliure, cal tenir en compte l’època de l’any que es reserva l’activitat per a venir amb l’equipament adequat.

Recordeu que les activitats dinamitzades per l’equip educatiu no comporten la visita de tot l’espai del Museu de Ciències Naturals – Parc del Fòrum ni del Jardí Botànic. Podeu visitar-lo lliurement i gratuïtament el mateix dia, abans o després de l’activitat. Sol·liciteu-ho en el moment de fer la reserva.

Us recomanem que combineu aquesta activitat amb la visita a l’exposició Més que abelles en el mateix Jardí botànic de Barcelona.

Hem preparat el document Recursos i enllaços per escoles perquè pugueu consultar més informació voltant de la pol·linització i les abelles solitàries.

A més, podeu complementar la visita a l’exposició i al JBB amb el Quadern “De flor en flor”. Es tracta d’una proposta autoguiada que convida a imaginar una flor amb totes les seves característiques (color, forma i olor) i relacionar-la amb els seus possibles pol·linitzadors. Podeu descarregar el Quadern en aquest enllaç. Si el voleu imprimir us recomanem que ho feu en paper DINA3 a doble cara, i doblegar-lo en forma de quadern mida A5. També el podeu demanar el mateix dia de la visita al personal de sala.

Referent a l’horari de l’activitat: Les activitats didàctiques del MCNB estan dissenyades i realitzades per l’equip educatiu segons criteris pedagògics, per fomentar la participació activa, i l’aprenentatge significatiu individual i col·lectiu. Cada activitat pren sentit com a experiència educativa quan es disposa del temps necessari per dur-la a temps amb qualitat. Si, per motius aliens al MCNB, l’horari d’arribada o marxa del grup obligués a escurçar la durada de l’activitat en més d’un terç, l’equip educatiu es reserva el dret a anul·lar-la sense dret a retorn del pagament.

Referent al procés de reserva i pagament: Un cop feta la reserva, cal efectuar el pagament en un termini màxim de 15 dies. En cas contrari, la reserva quedarà anul·lada.

Per Informació i Reserves:

Cal trucar al telèfon 93.256.22.20 de dilluns a divendres de 9 a 13 h o posar-vos en contacte per e-mail al correu: activmuseuciencies@bcn.cat

Novetat!

El Jardí Botànic de Barcelona està situat molt a prop del Castell de Montjuïc. Si ho desitgeu, podeu completar la vostra sortida i sol·licitar una visita lliure al Castell a través de la seva pàgina web.

Fer una reserva

Tancar

Cal fer la reserva amb antelació enviant el formulari de sol·licitud de visita.

També podeu trucar al 932 562 220 o enviar un correu electrònic a activmuseuciencies@bcn.cat

Pots consultar la nostra “Política de protecció de dades” a les Notes legals del nostre web.

Dades de contacte

Quan vols realitzar l'activitat?

L’ompliment d’aquest formulari en cap cas indica que s’ha realitzat la reserva en ferm. El Servei d’informació i Reserves es posarà en contacte amb vosaltres per fer confirmar la reservar i tramitar el pagament.

Veure totes les activitats

Per nivell educatiu

Col·lectius Apropa Cultura
Casals de 3 a 6 anys