Un pati per a tothom?

Ens aliem amb els insectes pol·linitzadors

Descripció de l’activitat:

Quina biodiversitat podem trobar al pati de l’escola? Creieu que els insectes es troben a gust o es podria millorar l’espai? Què necessiten per viure els insectes pol·linitzadors?

Les abelles silvestres, igual a nosaltres, són éssers vius que han se suplir les seves necessitats vitals amb els recursos de l’entorn. A partir del coneixement de com són, com viuen i que necessiten per establir-se podrem dissenyar un entorn favorable per elles.

Objectius:

• Entendre que és tan necessari un lloc per poder nidificar com un entorn adequat
  • Des del punt de vista ecosistèmic, entendre les diverses relacions entre insectes pol·linitzadors i les nostres activitats pel fet de compartir el mateix entorn.
  • Observar i experimentar en directe amb l’entorn del Jardí Botànic de Barcelona, i en concret amb l’espai de l’hotel d’abelles silvestres.
  • Manipulació de material per dissenyar en grup un petit hotel d’abelles.

Continguts:

• La diversitat d’abelles silvestres, la seva importància com a agents pol·linitzadors i la seva vulnerabilitat
  • Conèixer com viuen i quins requeriments tenen de l’entorn.
  • Veure’ns com a agents actius en el nostre entorn, amb capacitat per reflexionar i pensar canvis aplicables per millorar-lo.

Competències:

• A partir de la formulació de preguntes sobre les diferents situacions problema, creació d’hipòtesis i  raonament de les causes i conseqüències mitjançant el vocabulari adequat.
  • Contrastar els propis models amb l’observació de la col·lecció del Jardí i experimentant amb diferents materials.

Programació especial dins la ‘Setmana de la Ciència’ (del 4 al 15 de novembre de 2019) i la ‘Setmana de la Diversitat’ (del 18 al 29 de maig de 2020).

Recordeu que les activitats dinamitzades per l’equip educatiu no comporten la visita de tot l’espai del Museu de Ciències Naturals – Parc del Fòrum ni del Jardí Botànic. Podeu visitar-lo lliure i gratuïtament el mateix dia, abans o després de l’activitat. Sol·liciteu-ho en el moment de fer la reserva.

Per Informació i Reserves:

Cal trucar al telèfon 93.256.22.20 de dilluns a divendres de 9 h a 13 h o posar-vos en contacte per e-mail al correu: activmuseuciencies@bcn.cat

Sessió de presentació al professorat:

Us convidem a assistir a la sessió d’atenció al personal docent. En aquesta sessió, membres de l’equip educatiu us presentaran el programa d’activitats escolars del Museu de Ciències Naturals de Barcelona i atendran dubtes sobre el mateix.

La sessió del curs 2019-2020 tindrà lloc el dimarts 15 d’octubre a les 18 h al Museu de Ciències Naturals de Barcelona – Parc del Fòrum.

Per a inscriure-us en aquesta sessió per a docents, ompliu el següent formulari.

Altres: Bosc Turull

Setmana de la Diversitat