El llibre màgic de la natura: l’herbari de la biodiversitat

Aquesta activitat forma part de la programació especial de la Setmana de la Ciència curs 2021-2022
A càrrec dels investigadors del Institut Botànic de Barcelona

Us imagineu convertir-vos en botànics i crear la vostra pròpia col·lecció? Quina utilitat pot tenir una col·lecció d’herbari? Descobreix, experimenta i crea el teu propi herbari de plantes amb els teus companys de classe de la mà dels tècnics d’un dels herbaris més grans de la península: l’herbari BC a l’Institut Botànic de Barcelona. Veniu al nostre taller i aprendreu com recol·lecten els botànics: collireu diferents espècies mediterrànies (incloent totes les parts) per a que puguin ser identificades per altres científics. Descobrireu com funciona el procés del premsat dels plecs per a que les plantes es conservin amb el pas del temps, i com després es munten sobre cartolina i s’etiqueten incloent totes les dades necessàries. Així podreu crear la vostra petita col·lecció d’espècimens d’herbari el més completa i acurada possible, per tal de transmetre el coneixement a les següents a les següents generacions.

Al centre educatiu
Altres espais