Fem el camí del pol·len?

Descobrint el paisatge mediterrani i les adaptacions als canvis

Ens trobem davant d’una greu crisi ambiental: sembla que s’extingeixen les abelles! Com pot influir aquest fet sobre el regne vegetal? Quina funció tenen les flors en la vida de les plantes? Què fa de les flors atractius panells publicitaris? Descobrirem la funció dels colors, les formes i les olors de les flors en aquest procés vital, el de la pol·linització.

Objectius:

• Relacionar les diferents estructures de la flor amb la seva funció i entendre el significat biològic de la reproducció sexual a partir del cas concret de les plantes.
  • Reflexionar sobre la pèrdua de biodiversitat a partir d’un exemple concret.
  • Fomentar l’ús del mètode científic pel que fa a l’observació i l’elaboració d’hipòtesis.

Continguts:

• La flor com a estructura reproductiva: estructura i funcions.
  • Significat biològic de la reproducció sexual.
  • Tipus de pol·linització.
  • Pol·linització per animals: relació entre planta i pol·linitzador.

Competències:

• A partir de la formulació de preguntes sobre les diferents situacions problema, creació d’hipòtesis i  raonament de les causes i conseqüències mitjançant el vocabulari adequat.
  • Utilitzar el coneixement científic per comprendre situacions properes relacionades amb problemàtiques ambientals.
  • La participació, l’aportació d’opinions i l’assumpció de l’error. El desenvolupament de la imaginació i la creativitat alhora de resoldre les situacions plantejades.

Recordeu que les activitats dinamitzades per l’equip educatiu no comporten la visita de tot l’espai del Museu de Ciències Naturals de Barcelona – Parc del Fòrum ni del Jardí Botànic. Podeu visitar-lo lliure i gratuïtament el mateix dia abans o després de l’activitat. Sol·liciteu-ho en el moment de fer la reserva.

Per Informació i Reserves:

Cal trucar al telèfon 93.256.22.20 de dilluns a divendres de 9h a 13h o posar-vos en contacte per e-mail al correu: activmuseuciencies@bcn.cat

Sessió de presentació al professorat:

Us convidem a assistir a la sessió d’atenció al personal docent. En aquesta sessió, membres de l’equip educatiu us presentaran el programa d’activitats del Museu de Ciències Naturals i atendran dubtes sobre el mateix.

La sessió del curs 2018-2019 tindrà lloc el dimarts 16 d’octubre a les 18h al Museu de Ciències Naturals – Parc del Fòrum.

Per a inscriure-us en aquesta sessió per a docents, poseu-vos en contacte amb el Servei d’Informació i Reserves (enviant un correu a activmuseuciencies@bcn.cat  o trucant al 932562220 de dilluns a divendres de 9h a 13h)

Quinzena "Som Natura"
Setmana de l'Evolució