Un cos dens tendeix a enfonsar-se i un cos lleuger, flota. Quins mecanismes han desenvolupat els peixos per poder navegar per l’aigua? Com regulen la flotabilitat?

Un espai de descoberta ens permet experimentar, posar a prova les nostres hipòtesis i treure conclusions. El peixos de l’exposició la Terra Avui ens donaran pistes per contrastar les nostres descobertes.

Objectius:

• Descriure els processos físics que intervenen en la flotabilitat dels peixos.
  • Experimentar amb lleis i forces físiques a partir d’experiments senzills.
  • Relacionar estructures dels peixos amb la seva funcionalitat.

Continguts:

• Definició i aplicació de densitat, pes i flotabilitat.
  • Estructures que intervenen en la regulació de la flotabilitat dels peixos.
  • Adaptacions dels peixos segons l’hàbitat.

Competències:

• Utilitzar el pensament crític i creatiu per a l’anàlisi de la informació, la resolució de problemes i la presa de decisions.
  • Desenvolupar habilitats personals (autocrítica, autoreflexió, autoaprenentatge, iniciativa…) que afavoreixen les relacions interpersonals.

Programació especial dins la ‘Setmana de la Ciència’ (del 4 al 15 de novembre de 2019).

Recordeu que les activitats dinamitzades per l’equip educatiu no comporten la visita de tot l’espai del Museu de Ciències Naturals – Parc del Fòrum ni del Jardí Botànic. Podeu visitar-lo lliure i gratuïtament el mateix dia, abans o després de l’activitat. Sol·liciteu-ho en el moment de fer la reserva.

Per Informació i Reserves:

Cal trucar al telèfon 93.256.22.20 de dilluns a divendres de 9 h a 13 h o posar-vos en contacte per e-mail al correu: activmuseuciencies@bcn.cat

Sessió de presentació al professorat:

Us convidem a assistir a la sessió d’atenció al personal docent. En aquesta sessió, membres de l’equip educatiu us presentaran el programa d’activitats escolars del Museu de Ciències Naturals de Barcelona i atendran dubtes sobre el mateix.

La sessió del curs 2019-2020 tindrà lloc el dimarts 15 d’octubre a les 18 h al Museu de Ciències Naturals de Barcelona – Parc del Fòrum.

Per a inscriure-us en aquesta sessió per a docents, ompliu el següent formulari.

Altres: Bosc Turull

Setmana de la Diversitat