Com evolucionen les plantes?

Aquesta activitat forma part de la programació especial de la Setmana de la Ciència.
A càrrec dels investigadors de l'Institut Botànic de Barcelona

Com han arribat les plantes a dispersar-se arreu del territori? Perquè unes espècies comparteixen certes característiques i altres no? Quins són els seus parents més pròxims? Voleu saber com treballar amb seqüències d’ADN? Apropeu-vos a l’evolució vegetal! Recollirem informació morfològica d’algunes plantes del Jardí Botànic de Barcelona (JBB) i utilitzant una base de dades d’ADN al web (GenBank), descarregarem seqüències d’ADN de les plantes que hem vist al jardí i a l’herbari i construirem un arbre evolutiu del nostre grup. Després estudiarem, mitjançant un software específic, quan i com ha anat apareixent els caràcters morfològics que distingeixen unes espècies de les altres al llarg de l’evolució del nostre grup.

Quinzena "Som Natura"
Setmana de l'Evolució