EDUNAT


 

Racó del docent

Llibres i articles especialitzats


Publicacions didàctiques del Museu

  • Som educació. Ensenyar i aprendre als museus i centres de ciència: una proposta de model didàctic

Teniu a la vostra disposició el llibre que mostra d’on neix el model didàctic del Museu de Ciències Naturals de Barcelona i la suma d’aquest amb l’experiència en educació de diverses institucions educatives. Alhora us servirà de manual en la vostra pràctica diària.

La col·laboració establerta entre el Museu Agbar de les Aigües i el Museu de Ciències Naturals de Barcelona des de l’any 2006, a la qual s’afegeix poc després el Grup de Recerca Còmplex del Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la UAB, ha generat activitats diverses i un model de formació d’educadors i educadores de museus i centres de ciència desenvolupat al llarg de quatre anys.

Conté exemples d’activitats per a tots els públics, si bé el món escolar s’enduu la major part del protagonisme. El model didàctic presentat es fonamenta en la didàctica de les ciències i en altres tradicions disciplinàries que influeixen en l’educació en els museus per configurar propostes adequades a públics diversos.

Podeu llegir i descarregar-vos el llibre aquí.

 

  • La teoria de l’evolució, avui

En col·laboració amb l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB) i el Centre de Documentació i Experimentació en Ciències (CDEC – CESIRE) del Departament d’Educació, el Museu ha editat aquesta publicació sobre els conceptes clau de la teoria de l’evolució i dóna notícies sobre les darreres recerques que ens ajuden a entendre mecanismes evolutius que al seu moment no podien ser explicats per aquesta teoria.

Els continguts estan basats en els textos de 14 científics de la UB, la UPF i del mateix Museu que han redactat una quarantena d’articles recollits en la publicació digital La teoria de l’evolució, 150 anys després. Podeu llegir i descarregar-vos la publicació aquí.

 

Articles especialitzats