EDUNAT


 

FAQ


En aquest apartat trobareu algunes de les preguntes que més sovint ens feu. Si teniu alguna pregunta que no trobeu en aquest llistat envieu-nos-la a: activmueuciencies@bcn.cat per tal de donar-li reposta i de valorar d’incloure-la en aquest llistat.

Preguntes freqüents

Quin és el procediment a seguir per a fer una reserva?

Heu de contactar amb al Servei d’Informació i Reserves de dilluns a divendres de 10h a 13h o podeu contactar directament a través de l’agenda d’activitats on line enviant el formulari que trobareu al peu de l’activitat triada.

Quin és el termini per fer el pagament de les activitats reservades?

Heu de fer l’ingrés amb una antelació mínima de 15 dies naturals respecte a la data de la realització de l’activitat. Heu d’incloure el número de reserva i el nom del centre. Serà anul·lada  tota reserva que no hagi estat pagada en aquests 15 dies.

Podeu demanar factura com a màxim fins un mes transcorreguda l’activitat. Passat aquest termini no es faran factures.

Què he de fer en cas de necessitar anul·lar una reserva?

Heu de contactar amb el Servei d’Informació i Reserves amb una antelació  mínima de 10 dies naturals. No es retornarà l’import en cas de canvis o anul·lacions que no s’hagin fet amb aquesta antelació.

Puc canviar les activitats que he reservat un cop fet el pagament?

Sí, sempre i quan hi hagi disponibilitat i s’hagi realitzat la confirmació del canvi amb el Servei d’Informació i Reserves. No es podran fer canvis d’activitat el mateix dia.

Ens podem acollir a alguna promoció o descompte?

Sí, totes les escoles disposeu del 25% si veniu a fer les activitats en els mesos de gener, febrer, setembre i desembre al Jardí Botànic de Barcelona i els mesos de setembre, desembre i gener al Museu Blau.

També teniu un 25% de descompte a partir de la tercera visita d’una mateixa escola dins el mateix curs escolar.

Què he de fer quan arribo amb el meu grup al Jardí Botànic o al Museu Blau?

Us heu de dirigir a la recepció per registrar la vostra arribada. El personal d’atenció al públic us explicarà tot allò que necessiteu per al correcte desenvolupament de la vostra estada. Recordeu portar el document amb les normes de visita signat.

Hi ha zones habilitades per esmorzar o dinar al Museu Blau i al Jardí Botànic?

El Museu Blau no disposa de cap espai habilitat per esmorzar o dinar. Trobareu una zona de lleure fora del recinte del museu.

Dins del Jardí Botànic teniu la possibilitat de fer un mos, sempre respectant els camins i la normativa del propi espai. Fora del Jardí Botànic trobareu una àrea de pícnic habilitada amb taules.

Quants acompanyants són necessaris per a poder fer una activitat dirigida?

La relació d’alumnes/mestres, professors o acompanyants per a les activitats realitzades al Museu de Ciències Naturals de Barcelona és la següent:

  • Segon cicle d’educació infantil: 10/1
  • Cicle inicial i mitjà d’educació primària: 15/1
  • Cicle superior d’educació primària: 15/1
  • ESO: 15/1
  • Ensenyaments postobligatoris: 25/1
Què passa si arribem tard?

Cal arribar amb 15 d’antelació, per poder començar puntualment l’activitat. No es podran endarrerir per tal de no afectar el correcte funcionament d’altres grups escolars. Si arribeu tard, cal que ens aviseu trucant al número del servei d’informació i reserves del museu: 932 .562.220

En tot cas, s’anul·larà tota activitat amb un retard de més de 30 minuts.

Què passa si hem reservat una activitat al Jardí Botànic i plou o hi ha previsió de pluja?
  • Hem arribat al Jardí Botànic i plou: Donat que les activitats del Jardí Botànic estan dissenyades per a ser realitzades a l’exterior no es poden realitzar en cas de pluja.
  • Tenim una activitat aquesta setmana i hi ha previsió de pluja: Si existeix previsió de pluja, el servei d’informació i reserves del museu es posarà en contacte amb el responsable de la sortida o de l’escola, 24 hores abans.

En aquest cas teniu dues opcions:

  • Modificar la data de l’activitat: això us permet, sempre i quan hi hagi disponibilitat de calendari, reubicar l’activitat per a un altre dia. Si no hi hagués dates disponibles el Museu us retornarà l’import de l’activitat contractada.
  • No modificar la data de l’activitat: Si decidiu no canviar la data i quan arribeu al jardí Botànic està plovent, l’activitat no es podrà realitzar i no es retornaran els diners.
Es pot adaptar l’horari de les activitats?

No, els horaris de les activitats estan disposats de manera que permeti atendre un número màxim de grups al dia, qualsevol canvi en la graella horària provoca endarreriments en les altres activitats.

Les activitats dirigides inclouen la visita a l’exposició de referència Planeta Vida del Museu Blau o al Jardí Botànic?

En el cas del Museu Blau, les activitats dirigides sempre estan relacionades amb el contingut de l’exposició i es treballa tant dins de l’aula com dins de l’exposició. Les activitats del Jardí Botànic es realitzen in situ en el terreny, però en cap cas inclouen una visita guiada o acompanyada per part de l’equip educatiu. Si voleu visitar lliurement el Museu Blau o el Jardí Botànic heu de fer reserva de torn en el mateix moment que reserveu l’activitat dirigida. No té cap cost afegit.

Podem visitar les exposicions temporals abans o després de realitzar l’activitat reservada?

Com a grup escolar teniu l’accés gratuït a les exposicions temporals però cal que feu la reserva de torn el mateix dia que reserveu l’activitat dirigida a través del Servei d’Informació i Reserves. En cas de no fer la reserva prèvia us podeu trobar que el mateix dia no tingueu torn lliure per entrar a les exposicions temporals.

Puc assistir a les sessions d’atenció al personal docent encara que no tingui cap activitat reserva per aquest curs?

No hi ha cap problema en assistir a les sessions d’atenció al personal docent. Les sessions tindran lloc a l’inici de cada trimestre al Museu Blau. Trobareu les dates publicades en la descripció de les activitats. Per a inscriure-us podeu posar-vos en contacte amb el Servei d’Informació i Reserves (enviant un correu a activmuseuciencies@bcn.cat o trucant al 932562220 de dilluns a divendres de 10h a 13h).

Tinc dubtes sobre quina activitat és la més adequada per al meu grup, qui em pot assessorar?

A l’agenda trobareu informació de cadascuna de les nostres activitats i el dossier del docent, si tot i així desitgeu més informació o necessiteu algun aclariment podeu contactar amb el Servei d’Informació i Reserves o amb l’equip educatiu.

Hi ha activitats adaptades a persones amb necessitats especials?

El Museu té la voluntat de ser un museu inclusiu, per això teniu la possibilitat de contactar amb nosaltres per tal que adaptem els continguts, les metodologies i l’itinerari de l’activitat que heu escollit per a alumnes amb necessitats educatives especials i escoles d’Educació Especial. Informeu-vos-en abans de fer la visita a atenciomcnb@nusos.net