Un pati per tothom?

Ens aliem amb els insectes pol·linitzadors

Descripció de l’activitat:

Quina biodiversitat podem trobar al pati de l’escola? Creieu que els insectes es troben a gust o es podria millorar l’espai? Què necessiten per viure els insectes pol·linitzadors?

Les abelles silvestres, igual a nosaltres, són éssers vius que han se suplir les seves necessitats vitals amb els recursos de l’entorn. A partir del coneixement de com són, com viuen i que necessiten per establir-se podrem dissenyar un entorn favorable per elles.

Objectius:

• Entendre que és tan necessari un lloc per poder nidificar com un entorn adequat
  • Des del punt de vista ecosistèmic, entendre les diverses relacions entre insectes pol·linitzadors i les nostres activitats pel fet de compartir el mateix entorn.
  • Observar i experimentar en directe amb l’entorn del Jardí Botànic de Barcelona, i en concret amb l’espai de l’hotel d’abelles silvestres.
  • Manipulació de material per dissenyar en grup un petit hotel d’abelles.

Continguts:

• La diversitat d’abelles silvestres, la seva importància com a agents pol·linitzadors i la seva vulnerabilitat
  • Conèixer com viuen i quins requeriments tenen de l’entorn.
  • Veure’ns com a agents actius en el nostre entorn, amb capacitat per reflexionar i pensar canvis aplicables per millorar-lo.

Competències:

• A partir de la formulació de preguntes sobre les diferents situacions problema, creació d’hipòtesis i  raonament de les causes i conseqüències mitjançant el vocabulari adequat.
  • Contrastar els propis models amb l’observació de la col·lecció del Jardí i experimentant amb diferents materials.

Programació especial dins la Setmana de la Ciència, del 13 al 19 de Novembre 2017 i la Setmana de la Diversitat, del 21 a 25 de maig de 2018.

Recordeu que les activitats dinamitzades per l’equip educatiu no comporten la visita de tot l’espai del Museu de Ciències Naturals – Parc del Fòrum ni del Jardí Botànic. Podeu visitar-lo lliure i gratuïtament el mateix dia abans o després de l’activitat. Sol·liciteu-ho en el moment de fer la reserva.

Per Informació i Reserves:

Cal trucar al telèfon 93.256.22.20 de dilluns a divendres de 10h a 13h o posar-vos en contacte per e-mail al correu: activmuseuciencies@bcn.cat

Sessions de presentació al professorat:

Us convidem a assistir a les sessions d’atenció al personal docent. En aquestes sessions, membres de l’equip educatiu us presentaran el programa d’activitats del Museu de Ciències Naturals i atendran dubtes sobre el mateix.

Les sessions tindran lloc a l’inici de cada trimestre al Museu de Ciències Naturals – Parc del Fòrum:

• Pel primer trimestre: el dimarts 3 d’octubre a les 18h.
  • Pel segon trimestre: el dimarts 16 de gener a les 18h.
  • Pel tercer trimestre: el dimarts 3 d’abril a les 18h.

Per a inscriure-us podeu posar-vos en contacte amb el Servei d’Informació i Reserves (enviant un correu a activmuseuciencies@bcn.cat  o trucant al 932562220 de dilluns a divendres de 10h a 13h).

També podeu trucar al 932 562 220 o enviar un correu electrònic a educacio@museuciencies.cat

Museu de Ciències Naturals

Setmana de la Diversitat