I després de la foscor? Com s’ha format la Terra d’avui?

Com s'ha arribat a formar la Terra d'avui?

Per poder respondre a aquesta pregunta, ens fixarem en la primera part de l’exposició permanent  del Museu, des dels inicis de l’Univers i del Planeta Terra, passant per les diferents etapes geològiques, fins a arribar a l’actualitat. Ens centrarem  tant en aspectes geològics com en biològics i coneixerem els principals canvis que s’han donat al nostre Planeta i que expliquen perquè la Terra és com és.

Ens mirarem els diferents elements museogràfics de “Biografia de la Terra” per interpretar-los i comprendre les històries que ens expliquen de la mateixa manera que es poden interpretar les obres d’art. Les peces del Museu serviran com a font d’inspiració per que els alumnes puguin traslladar aquests coneixements científics en obres d’art.

Objectius:

• Comprendre la formació de la Terra no com un moment puntual sinó com un procés.
  • Conèixer alguns canvis a nivell geològic i biològic que han tingut lloc en el Planeta i la relació entre ells.
  • Analitzar diversos eons o eres de la història de la vida a la terra per veure quins són els fets clau que hi han tingut lloc.
  • Entendre cada espai de temps analitzat com un petit episodi en què hi ha canvis englobats en un procés més ampli.

Competències que es treballen:

• Utilitzar el coneixement científic per a comprendre situacions properes.
  • Descobrir una ciència propera per tal de desenvolupar l’interès per ella.

Continguts:

• Etapes en què es divideix l’estudi de la formació de la Terra.
  • Alguns fets clau que expliquen l’evolució del planeta Terra i les seves formes de vida fins a l’actualitat.
  • Evidències científiques que han permès reconstruir aquest procés.

Programació especial dins la Quinzena “Som Natura” del 28 de maig al 7 de juny de 2019.

Recordeu que les activitats dinamitzades per l’equip educatiu no comporten la visita de tot l’espai del Museu de Ciències Naturals – Parc del Fòrum ni del Jardí Botànic. Podeu visitar-lo lliure i gratuïtament el mateix dia, abans o després de l’activitat. Sol·liciteu-ho en el moment de fer la reserva.

Per Informació i Reserves:

Cal trucar al telèfon 93.256.22.20 de dilluns a divendres de 9h a 13h o posar-vos en contacte per e-mail al correu: activmuseuciencies@bcn.cat

Sessions de presentació al professorat:

Us convidem a assistir a les sessions d’atenció al personal docent. En aquestes sessions, membres de l’equip educatiu us presentaran el programa d’activitats del Museu de Ciències Naturals i atendran dubtes sobre el mateix.

La sessió del curs 2018-2019 tindrà lloc el dimarts 16 d’octubre a les 18h al Museu de Ciències Naturals – Parc del Fòrum.

Per a inscriure-us en aquesta sessió per a docents, poseu-vos en contacte amb el Servei d’Informació i Reserves (enviant un correu a activmuseuciencies@bcn.cat  o trucant al 932562220 de dilluns a divendres de 9h a 13h).

Quinzena "Som Natura"