I després de la foscor? Com s’ha format la Terra actual

Com s'ha arribat a formar la Terra d'avui?

Com s’ha arribat a formar la Terra d’avui?

Per poder respondre a aquesta pregunta, ens fixarem en la primera part de l’exposició permanent  del Museu, des dels inicis de l’Univers i del Planeta Terra, passant per les diferents etapes geològiques, fins a arribar a l’actualitat. Ens centrarem  tant en aspectes geològics com en biològics i coneixerem els principals canvis que s’han donat al nostre Planeta i que expliquen perquè la Terra és com és.

Ens mirarem els diferents elements museogràfics de “Biografia de la Terra” per interpretar-los i comprendre les històries que ens expliquen de la mateixa manera que es poden interpretar les obres d’art. Les peces del Museu serviran com a font d’inspiració per que els alumnes puguin traslladar aquests coneixements científics en obres d’art.

Objectius:

• Comprendre la formació de la Terra no com un moment puntual sinó com un procés.
  • Conèixer alguns canvis a nivell geològic i biològic que han tingut lloc en el Planeta i la relació entre ells.
  • Analitzar diversos eons o eres de la història de la vida a la terra per veure quins són els fets clau que hi han tingut lloc.
  • Entendre cada espai de temps analitzat com un petit episodi en què hi ha canvis englobats en un procés més ampli.

Competències que es treballen:

• Utilitzar el coneixement científic per a comprendre situacions properes.
  • Descobrir una ciència propera per tal de desenvolupar l’interès per ella.

Continguts:

• Etapes en què es divideix l’estudi de la formació de la Terra.
  • Alguns fets clau que expliquen l’evolució del planeta Terra i les seves formes de vida fins a l’actualitat.
  • Evidències científiques que han permès reconstruir aquest procés.

Programació especial dins la Setmana de l’Evolució, del 12 al 16 de febrer de 2018 i la Setmana de la Diversitat, del 21 al 25 de maig de 2018.

Recordeu que les activitats dinamitzades per l’equip educatiu no comporten la visita de tot l’espai del Museu Blau ni del Jardí Botànic. Podeu visitar-lo lliure i gratuïtament el mateix dia abans o després de l’activitat. Sol·liciteu-ho en el moment de fer la reserva.

Per Informació i Reserves:

Cal trucar al telèfon 93.256.22.20 de dilluns a divendres de 10h a 13h o posar-vos en contacte per e-mail al correu: activmuseuciencies@bcn.cat

Sessions de presentació al professorat:

Us convidem a assistir a les sessions d’atenció al personal docent. En aquestes sessions, membres de l’equip educatiu us presentaran el programa d’activitats del Museu de Ciències Naturals i atendran dubtes sobre el mateix.

Les sessions tindran lloc a l’inici de cada trimestre al Museu Blau:

• Pel primer trimestre: el dimarts 3 d’octubre a les 18h.
  • Pel segon trimestre: el dimarts 16 de gener a les 18h.
  • Pel tercer trimestre: el dimarts 3 d’abril a les 18h.

També podeu trucar al 932 562 220 o enviar un correu electrònic a educacio@museuciencies.cat

Institut Botànic de Barcelona
Museu Blau