Escolab. Fes de restaurador per un dia

Activitat inclosa en la programació Escolab 2017 - 2018. A càrrec de les conservadores del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

A un museu de ciències naturals, les restauradores no treballem amb obres d’art. Quines són les tasques habituals del Laboratori de Conservació Preventiva i Restauració? Com es gestiona una col·lecció científica des del punt de vista de la conservació-restauració?

L’activitat us permetrà participar en un simulacre dels tractaments de conservació i restauració que reben els exemplars, des que arriben al museu fins que es col·loquen a les prestatgeries dels magatzems (quarantenes, neteges superficials, embalatges especials, documentació de les intervencions…). Treballarem amb espècimens reals de les col·leccions zoològiques i geològiques.

El taller inclourà un petit recorregut per magatzems i instal·lacions del museu que normalment no es mostren al públic.

Aquesta activitat forma part de l’EscoLab i la portem a terme conservador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

EscoLab obre la porta dels laboratoris i centres de recerca més capdavanters del país i ofereix l’oportunitat de dialogar amb els investigadors que treballen en l’avenç de la societat.

Les activitats consisteixen en tallers o visites que permeten veure la gran diversitat de laboratoris que existeixen avui i entrar en contacte directe amb els seus equips multidisciplinaris i les seves línies de recerca. Podreu experimentar els nous descobriments i enriquir els continguts de l’aula connectant el currículum amb l’actualitat científica.

Inscripcions:

Les inscripcions a les activitats que formen part de l’EscoLab es realitzen a través de la web escolab.bcn.cat

Les sessions poden ser qualsevol dia de la setmana, excepte els dilluns

També podeu trucar al 932 562 220 o enviar un correu electrònic a educacio@museuciencies.cat

Museu de Ciències Naturals

Setmana de la Diversitat