Com evolucionen les plantes?

Aquesta activitat forma part de la programació especial de la Setmana de la Ciència curs 2017-2018
A càrrec dels investigadors de l'Institut Botànic de Barcelona

Presentarem els fonaments de l’evolució de l’ADN fent servir com a exemple un grup de primats. Posteriorment, farem el mateix exercici amb algunes plantes. En primer lloc, presentarem informació (caràcters morfològics i ecològics) d’un grup d’espècies d’àmbit mediterrani que s’investiguen a l’Institut Botànic de Barcelona (IBB). Després, utilitzant una base de dades al web (GenBank), descarregarem seqüències d’ADN de les plantes estudiades i produirem un arbre evolutiu del nostre grup. Finalment, investigarem, mitjançant un software específic, com han evolucionat els caràcters morfològics i ecològics de les nostres espècies.

L’activitat també inclourà una petita visita als vivers del Jardí Botànic de Barcelona  on hi ha la col·lecció de plantes que s’investiguen a l’Institut Botànic.

També podeu trucar al 932 562 220 o enviar un correu electrònic a educacio@museuciencies.cat

Institut Botànic de Barcelona
Museu Blau